با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۶ برابر شدن جریمه شکار گوزن، مرال و شوکا در مازندران

منتشر شده

در

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از شش برابر شدن جریمه شکار گوزن، مرال و شوکا در جنگل‌های هیرکانی این استان خبر داد.

 

علی ابراهیمی بعدازظهر امروز_پنجشنبه پنجم مهر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس قوانین جدید حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوری، جریمه شکار گوزن، مرال و شوکا در سال‌جاری برای گونه نر دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال شد ه است، اظهار کرد: این جریمه برای گونه ماده حدود ۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی این میزان جریمه را شش برابر جریمه‌های قبلی بیان کرد و افزود: حفاظت از این گونه‌های نادر به عنوان نمادهای اکوسیستمی و محیط زیستی کشور و مازندران مورد اهمیت است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باید در این زمینه همگان یاریگر باشند تا شکاری صورت نگیرد که منتج به اعمال جریمه شود.

وی با بیان اینکه توجه به اینکه فصل گاوبانگی گوزن‌ها تا پانزدهم مهر سال‌جاری ادامه دارد، یادآور شد: در کنار برپایی چادرهای حفاظت از گاوبانگی در مناطق مختلف، ورود تورهای گردشگری هم به زیستگاه‌های این گونه کمیاب در مازندران ممنوع است.

ابراهیمی با اعلام اینکه تعداد گوزن‌های مرال و شوکا در مازندران به حدود ۵۰۰ راس رسید، خاطرنشان کرد: در قوانین برخورد با متخلفان، جرایمی مانند توقف اسحله و حبس نیز پیش‌بینی شده است که در این باره نیز قانون با جدیت اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *