با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

228 میلیارد تومان اعتبار اشتغال جامعه ایثارگری مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: تاریخ شفاهی خاطرات همه جانبازان آزاده بالای ۵۰ درصد و آزادگان با اسارت بالای ۵ سال را دریافت کنیم همچنین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ همه خاطرات به ثبت برسد.

سعید کهنسال عصر امروز در حاشیه مراسم سالروز ورود آزادگان سرافراز کشورمان به میهن در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه در استان مازندران ۲ هزار و ۳۸۵ آزاده داریم که در حال حاضر ۲ هزار و ۱۷۹ آزاده در قید حیات هستند، افزود: ۱۸۰ جانباز آزاده مازندرانی به رحمت خدا رفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه در آمل تعداد ۴۱۸ آزاده داریم که هفت نفر از این بین به درجه شهادت نائل شده و ۲۲ آزاده به رحمت خدا رفتند، تصریح کرد: شهرستان آمل بیش از یک درصد جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رسیدگی به وضعیت معیشتی، رفاهی و اشتغال فرزندان آزادگان، بیان کرد: دغدغه و نگاه آزادگان جانباز دغدغه نگاه به اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و جایگاه بنیاد  شهید و امور ایثارگران به عنوان حفظ دستاوردهای نظام، ارزش‌ها و آرمان‎های انقلاب است، حقیقت ایثارگری حفظ آمارمان‌ها و ارزش‌ها است که دغدغه جامعه ایثارگری خواهد بود ولی واقعیت زندگی این است که آزادگان و جانبازان همانند دیگر افراد جامعه نیاز به مسکن، شغل و خدمات رفاهی دارند.

ثبت تاریخ شفاهی خاطرات آزادگان و جانبازان تا پایان سال ۱۴۰۲

کهنسال ادامه داد: با توجه به اینکه بحث اشتغال یک موضوع مهم جامعه است براساس ماده ۲۱ میزان ۳۰ درصد از اشتغال کشور در جذب دستگاه‌های اجرایی مربوط به آزادگان است که پس از رقابت متقاضیان در این خانواده افراد توانمندتر جذب دستگاه‎‌های اجرایی می‌شوند.

وی یادآور شد: براساس برنامه عملیاتی بخشی از اشتغال با جذب در دستگاه‌های دولتی، بخشی جذب در دستگاه‌های خصوصی و بخشی از محل وام‌های خود اشتغالی و کارآفرینی انجام می‌شود همچنین طی سال جاری از محل تبصره ۱۶ میزان ۱۰ درصد از اشتغال مازندران در سفر رئیس جمهور براساس دستورالعمل ابلاغی برای این مجموعه است که فراخوان‌ها انجام شده تا میزان ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغال بین افراد متقاضی جامعه ایثارگری با توجه به احصای علایق شغلی و مشاوره‌های اشتغال در بحث توانمندسازی و آموزش ارائه شود.

کهنسال خاطرنشان کرد: همه جانبازان و ایثارگران بالای ۲۵ درصد می‌توانند از یک فقره وام مسکن تبصره‌ای بهره‌مند شوند که در سال گذشته میزان وام مسکن در روستا ۲۰۰ میلیون تومان، در شهر ۲۵۰ میلیون تومان و در مرکز استان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و اختصاص وام مسکن در سال جدید منتظر ابلاغ دستورالعمل‌ها هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برنامه ویژه برای اشتغال فرزندان جانبازان و آزادگان براساس دستور استاندار مازندران با جذب نیروهای حجمی و شرکتی بخش‌های دولتی، متذکر شد: در زمینه ماندگاری خاطرات جانبازان و ایثارگران اقدامات جهادی و انقلابی در دستور کار قرار دارد تا تاریخ شفاهی خاطرات همه جانبازان آزاده بالای ۵۰ درصد و آزادگان با اسارت بالای ۵ سال را دریافت کنیم همچنین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ همه خاطرات به ثبت برسد.

تحمل ۴۱۱ هزار و ۷۱۶ روز اسارت توسط ۴۱۸ آزاده آملی

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل در این مراسم اظهار کرد: شهرستان آمل تعداد یک هزار و ۵۰ شهید در روزهای پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت و دفاع از وطن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن بعثی ۳ هزار و ۸۰۰ جانباز ایثارگری و جان‌فشانی کردند.

احمد سیفیان عمران با اشاره به اینکه سالروز ورود آزادگان به کشور یکی از شاخص‌های مهم در دفاع مقدس و فرصت مناسب برای توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، دلیرمردی و ازخودگذشتگی است، افزود: سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی یکی از ماندگارترین روزها برای به آرامش رسیدن خانواده ۴۲ هزار آزاده بوده است و باید هر سال گرامی داشته شود.

وی با اعلام اینکه در کل کشور ۴۲ هزار و ۴۱ آزاده ایرانی داریم که در مقابل ۷۲ هزار و ۱۱۳ نیروی عراقی نیز به کشورشان بازگشتند، تصریح کرد: در استان مازندران ۲ هزار و ۳۸۰ آزاده داریم که در این بین ۴۱۸ آزاده اهل شهرستان آمل هستند همچنین در نگاه آماری آمل ۱۷.۵ درصد از آزادگان کل مازندران و بیش از یک درصد آزادگان کل کشور را دارا است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل با بیان اینکه ۲۳ آزاده آملی طی سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، متذکر شد: هفت آزاده آملی نیز به درجه شهادت نائل شدند.

وی با اعلام اینکه تعداد ۴۱۸ آزاده آملی در مجموع ۴۱۱ هزار و ۷۱۶ روز اسارت را تحمل کردند، گفت: اگر این عدد به تعداد روزهای سال تقسیم شود یک هزار و ۱۲۸ سال اسارت را برای آزادگان آملی به ثبت می‌رساند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.