با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

28 هزار کانون فرهنگی ثبت شده به عنوان پیشخوان فرهنگی دولت در مساجد کشور هستند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هم اکنون 28 هزار کانون فرهنگی در سطح کشور ثبت شدند که در این بین 15 هزار کانون فعالیت مستمر دارند.

حجت الاسلام کمال خداداده با اشاره به چگونگی فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور، اظهار کرد: هم اکنون تعداد 28 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور به ثبت رسیده اند ولی لزوما کانون های فرهنگی و هنری مساجد ثبت شده به معنای کانون های فعال نیست.
وی افزود: به کانون های فرهنگی با توجه به فعالیت های شان در سطح مسجد و محلات امتیازدهی می شود تا مشخص شود چه کانون هایی فعال، نیمه فعال یا غیرفعال هستند.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اعلام اینکه از بین 28 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد ثبت شده تعداد 15 هزار کانون در کشور مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند، تصریح کرد: برطبق برنامه هفتم توسعه و احکام دائمی برنامه توسعه کشور موظف هستیم هر سال تعدادی به کانون های مساجد اضافه کنیم.
خداداده ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 83 هزار مسجد در کشور داریم و امیدواریم روزی فرا برسد که در همه مساجد کشور یک کانون فرهنگی هنری برای ارائه خدمات لازم فعالیت مستمر داشته باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه مسجد کانون فرهنگی هنری نیست، گفت: بلکه کانون ها زیرمجموعه امام جماعت مساجد فعالیت دارند و ما تلاش داریم تا به عنوان یک دستیار فرهنگی در کنار امام جماعت باشیم.
خداداده خاطرنشان کرد: وظیفه مان پیشخوان فرهنگی دولت در مسجد از حیث کتاب، کتابخوانی، سرود ونمایش است البته امروزه ایجاد سینما مسجد را دنبال می کنیم و مدت ها است تربیت نیروی انسانی و تربیت کادر را در دستور کار داریم.
وی گفت: سامانه بچه های مسجد از سامانه های قوی کانون فرهنگی و هنری مساجد است که بیشتر اولویت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در این سامانه بیان شده و به نمایش درمی آید بنابراین علاقمندان می توانند از این سامانه بهره گرفته و از برنامه های مختلف آن در سطح مساجد استفاده کنند.

#کانون_مساجد
#کمال_خداداده
#مساجد_محوری
#تراز_انقلاب
#مساجد
#استان_مازندران

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.