با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

450 طرح عمرانی با یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهر ساری

شهردار ساری گفت هم اکنون 450 طرح عمرانی با یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهر در حال اجراست.

منتشر شده

در

مهدی عبوری روز پنجشنبه در جریان بازدید شماری از خبرنگاران شهرستان های غرب مازندران از طرح های عمرانی شهرداری ساری افزود : تمامی این طرح های عمرانی با هدف توسعه گردشگری در حال اجراست و پیوست فرهنگی دارند.
وی گفت : استان مازندران قطب گردشگری و کشاورزی است و وجود جاذبه های طبیعی جنگل و دریا و بویژه عبور رودخانه ها از وسط شهرهای استان ، ظرفیتی برای توسعه گردشگری در استان محسوب می شود.
شهردار ساری از رودخانه ' تجن ' به عنوان مهم ترین فرصت برای توسعه گردشگری شهر ساری نام برد و افزود : عملیات فاز دوم پارک ملل ساری در وسعت یکهزار هکتار و درکنار این رودخانه آغاز شده است.
** بوستان ولایت ، طرحی چند وجهی
شهردار ساری یکی از طرح های مهم در دست ساخت این شهر را بوستان ولایت معرفی کرد و گفت که این طرح با توجه به انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر در این محل و با نگاه ویژه به ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و هنری مرکز استان در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
عبوری وی با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان در کشور است که فاقد موزه است ، گفت : ساخت چهار موزه تخصصی ، خانه علوم و نجوم ، اولین کتابخانه دیجیتال استان ، سرای ارشد ، نگارخانه ، خانه گفت و گو و ساخت بزرگ‌ترین آمفی تئاتر روباز کشور با گنجایش پنج هزار نفر از طرح های در دست اجرا در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در این مکان است.
وی همچنین از ساخت بوستان ویژه بانوان در ساری به عنوان طرح دیگر در دست اجرا خبر داد و افزود : در ساخت این بوستان به نیازمندی های نیمی از جمعیت شهری توجه ویژه شده است.
شهردار ساری از آبگرفتگی معابر ، کوچه ها ،خیابان ها و منازل مردم شهر ساری در بارندگی های رگباری به عنوان یکی از معضلاب مزمن این شهر یاد کرد و گفت که با اجرایی شدن طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر به سمت رودخانه تجن ، این معضل در حال از بین رفتن است.
وی توضیح داد که برای رفع این معضل ، ساخت کانالی در عمق هشت متری اطراف میدان فرح آباد و بلوار منتهی به این میدان و با طی مسیری از کمربندی شرقی جهت هدایت آب های سطحی به رودخانه تجن عملیاتی شده است .
شهر ساری 300 هزار نفر جمعیت دارد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، خبرنگاران غرب مازندران در این برنامه از چند طرح عمرانی از جمله آغاز عملیات فاز دوم پارک ملل ، پارک بانوان ، فاز سوم میدان ابن شهر آشوب ساروی ، چند زیر گذر و تقاطع های درحال اجرا بازدید کردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.