با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

79 همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در مازندران برگزار شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا در استان، گفت: تعداد 79 همایش پیاده روی خانوادگی سال گذشته در مازندران برگزار شد.

اسماعیل پهلوان امروز در گفت وگو با خبرنگار آمل نیوز، با اشاره به توسعه ورزش همگانی، اظهار کرد: دو رسالت مهم حوزه ورزش همگانی افزایش سواد حرکتی و فرهنگ سازی به همراه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند ورزش همگانی برای همه افراد لازم است، افزود: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا جمعه هفته جاری 13 مهر از ساعت 7 صبح با پیام پلیس هوشمند، مردم قانون مدار در شهرهای مختلف مازندران برگزار می شود.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه محمودآباد به عنوان شهرستان شاخص در همایش سراسری پیاده روی خانوادگی هفته فراجا در مازندران تعیین شد، تصریح کرد: مردم این شهرستان از میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا سه راهی شهر به مسافت ۳ کیلومتر به صورت خانوادگی پیاده طی می کنند که با توجه به هماهنگی های لازم این همایش به صورت زنده از شبکه ۳ سیما در برنامه صبح و نشاط پخش می شود و جوایز نفیس و ارزنده ای برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شد.

پهلوان با اشاره به محوریت ورزش همگانی و روستایی در مناطق مختلف شهری و روستایی، با اعلام اینکه در 6 ماه نخست امسال تعداد 37 جشنواره بومی محلی، بازی های آئینی و ورزش های همگانی در مازندران برگزار شده که این میزان در سال گذشته با 46 جشنواره بوده و رشد 16 درصدی در مدت 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه در شش ماه نخست امسال دو مورد میزبانی از مسابقات کشوری حوزه همگانی و روستایی در مازندران داشتیم، یادآور شد: میزبانی ها در سال گذشته پنج مورد بوده است.

پهلوان با تأکید بر اینکه 12 کلاس تربیتی نیروی انسانی داوری و مربیگری در حوزه ورزش روستایی در شش ماه نخست امسال برگزار شده است، ادامه داد: در سال گذشته چهار مورد برگزار کلاس داریم که در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری گزارش شد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه تعداد 10 مورد تفاهم نامه با دستگاه های استانی و هیأت های تحت پوشش شش ماه نخست امسال در راستای رسیدن به اهداف سازمانی منعقد شد، گفت: در سال گذشته تعداد دو مورد انعقاد تفاهم نامه ثبت شده که تاکنون در سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی داشتیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون 52 همایش پیاده روی خانوادگی به صورت عمومی در شش ماه نخست امسال انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد به ثبت رسید، گفت: در سال گذشته نیز تعداد 79 مورد همایش پیاده روی خانوادگی در مازندران شکل گرفت.

پهلوان با اشاره به برگزاری 46 مسابقه روستایی و عشایری سال گذشته در مازندران، گفت: در مدت 6 ماه نخست امسال تعداد 40 مسابقه روستایی و عشایری در استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی را شاهد بودیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *