با ما همراه باشید

تجارت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اعلام هدفگذاری برای ایجاد توریست درمانی و گردشگری سلامت در شهرستان آمل، گفت: این مهم نشان از پیشرفت های ویژه و منحصر به فرد کشور در حوزه پزشکی و درمان دارد.

ذات الله زارعی در نخستین آئین روپوش سفید و ورود 24 دانشجوی پزشکی دانشکده پزشکی این شهرستان به بیمارستان ها، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص بوده که از دیرباز در زمینه علم، اندیشه، فقاهت، طبابت و عرفان زبانزد بوده است.
وی با اشاره به نیازمندی ایجاد دانشکده پزشکی در آمل از گذشته دور احساس می شد، افزود: جشن روپوش سفید ویژه دانشجویان پزشکی که بعد از دوره های تئوری وارد مرحله بالین و بیمارستان شدند اقدام بسیار مهمی است زیرا هم اکنون 24 دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل در آمل در ترم های پایانی خود راهی بیمارستان های دولتی آمل می شوند.
فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه کشورمان ایران سابقه طولانی و درخشان در طبابت دارد و در دین مبین اسلام نیز به التیام دادن به درد درمندان و پزشکی توجه شده است، تصریح کرد: در آموزه های دینی آمده است که نجات جان یک انسان برابر با نجات بشریت است که در خود بسیار حرف های ناگفته دارد.
زارعی با اشاره به اینکه قبل پیروزی انقلاب اسلامی همه پزشکان شهرهای و بخش های کشور از کشورهای بنگلادش، پاکستان، هندوستان و کشورهای دیگر بودند، خاطرنشان کرد: ولی امروزه از کشورهای دیگر برای درمان و جراحی به کشورمان سفر می کنند و حتی به شهرستان آمل می آیند.
معاون استاندار مازندران با اعلام هدفگذاری برای ایجاد توریست درمانی و گردشگری سلامت در شهرستان آمل، ادامه داد: این مهم نشان از پیشرفت های ویژه و منحصر به فرد کشورمان در حوزه پزشکی و درمان دارد.
وی با اشاره به رشد و بالندگی کشورمان در حوزه درمان و سلامت، افزود: هم اکنون در حوزه درمان و سلامت ایران به جایگاه مطلوب رسیده ولی هنوز کافی نیست.
زارعی با اشاره به لزوم مشارکت خیران سلامت برای رشد و توسعه گردشگری سلامت، یادآور شد: با تلاش و همت خیران نیک اندیش چندین دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته به بیمارستان ها اهدا شد همچنین با همت خیران دستگاه تشخیصی پیشرفته CT SCAN وارد شهرستان آمل شده ولی همچنان بلااستفاده مانده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های پیشرفته رادیوتراپی و MRI در این شهرستان نیز توسط خیران و بزرگان حوزه بهداشت و درمان مهیا شد البته لازم است متولیان حوزه سلامت و درمان باید استقبال لازم از خیران داشته باشند تا انگیزه لازم برای دیگر خیران ایجاد شود.
فرماندار ویژه آمل بیان کرد: زیبنده مردم شهرستان آمل نیست که بیماران این شهرستان برای درمان به شهرهای دوردست و پایتخت مسافرت کنند و علاوه بر هزینه های درمان و بیماری مشکلات ایاب، ذهاب و خطرات جاده بر آنها اضافه شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.