با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۸۵ وقف جدید در مازندران ثبت شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به انجام 364 وقف در استان طی ساله های اخیر، گفت: در دو سال گذشته تاکنون 85 وقف جدید در مازندران اتفاق افتاده و که بیش از 90 درصد آن موقوفات منفعتی بود.

حجت السلام ابراهیم حیدری جناسمی در نمایشگاه سرمایه گذاری موقات استان مازندران، همایش استانی یاوران وقف و آیین افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ طرح سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه استان به میزبانی آستان مقدس امامزاده عبدالله این شهرستان، اظهار کرد: وقف سنت حسنه و ماندگار است و امروزه نیت واقفان در زمینه های مختلف تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه در همایش استانی یاوران وقف حدود 80 نفر از واقفان، خیران و خادمین اماکن متبرکه تجلیل شدند همچنین تجلیل از حدود 300 نفر از خادمان و یاوران وقف در استان به مناسبت هفته وقف انجام شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: با اشاره به هم اکنون دو نوع وقف انتفاع و وقف منتفع داریم که در وقف انتفاع همانند مساجد اجاره و پرداختی وجود ندارد اما در وقف های منفعتی ایجاد درآمد داشته و بیش از 90 درصد وقف ها از این نوع هستند.
وی با اشاره به انجام 85 مورد وقف در مازندران، یادآور شد: یکی از نیت های وقف بحث ایتام بوده البته برای نخستین بار وقف هسته ای در مازندران انجام شده که در آن یک کارخانه شالیکوبی و 3 هزار متر باغ پس از شهادت شهید فخری زاده با این نیت وقف شده است.
حیدری با اشاره به نیت های متعدد و متنوع وقف در مازندران، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می دهد که مردم این استان در سنت وقف گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند و می خواهند بعد از حیات شان زنده بمانند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به انجام 364 وقف در استان طی ساله های اخیر، گفت: در دو سال گذشته تاکنون 85 وقف جدید در مازندران اتفاق افتاده و که بیش از 90 درصد آن موقوفات منفعتی بودند و در روز گذشته نیز به مناسبت هفته وقف در استان هشت وقف جدید به ثبت رسید.
#هفته_وقف
#یاوران_وقف
#وقف_جدید
#مدیرکل_اوقاف
#وقف

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *