با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

83 هزار خانوار مازندرانی زیر چتر کمیته امداد/ 6700 خانوار مددجو مستأجرند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه حدود 83 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی در این استان داریم، گفت: در این بین ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار مستأجر هستند.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه امروز در آئین جشن رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) با عنوان لذت لبخند، در جمع خیران اظهار کرد: مردم نیک اندیش کشورمان همیشه در صحنه هستند و در کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند هرچند هر زمان که به یاری و کمک مردم نیاز داشتیم حضور پرشور آنها را دیدیم.

وی با اشاره به نقش بارز خیران نیک اندیش آملی در راستای مبارزه با فقر و توجه ویژه به نیازمندان، افزود: آمل شهر بزرگان، دیار هزارسنگر، شهر علما، فقها، فلاسفه، اندیشمندان و سیاستمداران است که نقش ارزشمند ود عالم وارسته علامه ذوالفنون مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت الله جوادی آملی بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه قرص الحسنه یک واژه قرآنی بوده و به نوعی اقتصاد مقاومتی تعریف می شود، یادآور شد: در بحث قرض ماندگار اگر همه مردم دست به دست هم دهند حتی یک فقیر را در استان مازندران شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به دیدار با مسؤولان مراکز نیکوکاری در آمل، ادامه داد: بسیاری از مراکز نیکوکاری کارآمد و موفق هستند و تعدادی از آنها در شهرها فعالیت فرااستانی دارند.

عالیشاه با اعلام اینکه مشارکت در قرض ماندگار برای دستگیری از نیازمندان کار سختی نیست، افزود: در شهرستان آمل حدود ۴۰۰ روستا، کارخانجات متعدد صنعتی و تولیدی، پایگاه بسیج محلات شهری و روستایی، مراکز نیکوکاری، حامی طرح اکرام فعالیت دارند که با میدان آمدن آنها مبلغ بسیار چشمگیر مشارکت می شود.

وی با بیان اینکه باید قدر سلامتی و تندرستی خود را بدانیم، یادآور شد: باید از خداوند برای سلامت جسم و روح همیشه شکرگذار باشیم زیرا بیمارانی در مازندران داریم که برای نفس کشیدن با دستگاه تنفس متحمل ماهانه ۸ میلیون تومان اجاره هستند.

وی با بیان اینکه مازندران طی دو سال گذشته در زمینه ارائه تسهیلات به نیازمندان سرآمد بوده و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: البته به نیازمندان غیرمددجوی متقاضی نیز تسهیلات اشتغال اختصاص می یابد تا با ایجاد شغل درست به کارآفرینی بزنند.

عالیشاه با اشاره به اینکه قرض ماندگار برای ارائه خدمات فراوان همانند وام کارگشایی درمان و جهیزیه و کارگشایی است، ادامه داد: باید در کمیته امداد از سوی همکاران برای آگاه سازی مردم جهاد تبیین داشته باشیم زیرا مردم کشورمان نوعدوست هستند و هر زمان و هر جا درخواست کمک کردیم مردم پای کار آمدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه حدود 83 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در این استان داریم، یادآور شد: در این بین ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار مستأجر هستند و 2 هزار و ۵۰۰ خانوار در اولویت خانه‌دار شدن برای سال جاری قرار دارند.

عالیشاه گفت: مبالغ نیک اندیشی خیران در جشن رمضان در قالب قرض ماندگار برای کمک‌های بلاعوض به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران واریز می‌شود تا این صندوق مبلغ سه برابر مجموع واریزی را برای کمک به مددجویان و جامعه هدف اختصاص دهد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.