با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ارسال محموله ۵ هزار تنی روغن خوراکی از بندرامیرآباد به تهران

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: به‌منظور تسهیل در ارسال محموله روغن خوراکی یک محموله ۵ هزار تنی روغن خوراکی از بندر امیرآباد از طریق حمل ریلی به یک کارخانه تولیدی در تهران ارسال می‌شود.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد محمدصادق رنگ‌آور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بسترهای لازم برای شقوق مختلف حمل و نقل کالا در بندر امیرآباد فراهم است، اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در ارسال محموله روغن خوراکی یک محموله ۵ هزار تنی روغن خوراکی از بندر امیرآباد از طریق حمل ریلی به یک کارخانه تولیدی در تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: در راستای دستور دولت تدبیر و امید جهت تسریع در خروج کالاهای اساسی از بنادر و با توجه به ظرفیت‌های بالفعل و زیرساخت‌های استراتژیک بندرامیرآبا ، بخش اول محموله روغن خوراکی به میزان یک هزار و ۸۰۰ تن از محموله ۵ هزار تنی روغن آماده حمل، از طریق حمل ریلی به‌صورت مستقیم وارد کارخانه‌ای در تهران که به شبکه سراسری راه آهن متصل است ارسال شده است.

رنگ‌آور با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های لجستیکی و تجهیزاتی مدرن، انبارها و سیلوهای نگهداری غلات و روغن خوراکی، توان ریلی، حمل ترکیبی و شقوق مختلف حمل و نقل کالا در بندر امیرآباد در جهت تأمین کالاهای اساسی کشور به کار گرفته شده است، گفت: با همکاری سایر ارگان‌ها روند خروج کالا از بندر تسریع و ظرفیت مناسب برای تخلیه کالاهای جدید فراهم شده است‌‌.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر وددریانوردی امیرآباد به نقش بی‌بدیل این بندر در اقتصاد منطقه اشاره و عنوان کرد: در آینده نزدیک با بهره‌برداری از اسکله رو ـ رو ریلی، توسعه حمل و نقل کالا از طریق راه آهن و افزایش تنوع کالا و ترانزیت آن به کشورهای حوزه CIS، افغانستان و عراق به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد در بخش‌های مختلف اقتصاد دریا محور اهداف مهمی را دنبال می‌کند که تبدیل این بندر به بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال کشور از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.