با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

پیاده روی عزاداران شاه خراسان در دیار هزارسنگر آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مردم و زنان سوگوار امام هشتم شیعیان در دیار هزارسنگر آمل مسیر آستان مقدس اماماده ابراهیم(ع) تا مسجد امام رضا(ع) را پیاده طی کردند.
با پای دل از حرم امامزاده ابراهیم(ع) به سمت مسجد امام رضا(ع) راهی شدند به نیت امام رئوف، شمس الشموس و امام مهربانی ها.
مسافت ۸۲۵ کلیومتری آمل تا مشهد مقدس را با دل طی کردند، همه عزادار و داغدار امام رضا(ع) بودند و دل شان برای سیر در حرم آسمانی امام هشتم پر می کشید.
از صبح امروز آمدند تا نشان دهند با پای پیاده، پیاده روی خانوادگی عزدارای راه انداختند، بر سینه و سر زنان به عشق شاه خراسان.عزداران علاوه بر سینه زنی و مرثیه خوانی برای امام هشتم شیعیان، در سوگ رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند.
مردم دیار هزارسنگر که ایستادگی و صلابت را از دماوند کوه به میراث گرفتند و ریشه در حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ دارند همیشه در صحنه و پای کار ایستاده اند.
امروز هم زنان، مردان، کودکان و دلدادگان امام مهربانی ها در دهه پایانی صفر هیأت عزا گرفتند و به یاد مسیر پیاده روی مشهد مقدس پای برهنه و رخت سیاه بر تن عرض ارادت داشتند.

موکب های پذیرایی در مسیرهای مختلف حرم مطهر آستان امامزاده ابراهیم(ع)، بلوار طالب آملی، میدان ۱۷ شهریور، پل معلق، بلوار امام رضا(ع) و مسجد امام رضا(ع) برپا شد تا علاوه بر پذیرایی، بسته های فرهنگی، مذهبی و دینی به علاقمندان ارائه دهند.

روز زیبایی در زیر آفتاب تابستانی و گرمای هوای آمل رقم خورد و امیدواریم همه دلدادگی، عرض ارادت و عزاداری مسلمانان و شیعیان در روز شهادت امام رضا(ع) مورد قبول درگاه الهی واقع شود؛ الهی آمین.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.