با ما همراه باشید

سیاست

برگزاری سومین سالگرد ارتحال آیت الله حسن زاده آملی در ایرا لاریجان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سومین سالگرد ارتحال علامه ذوفنون آیت الله حسن زاده آملی در جوار مزارشان در بیت الرحمه روستای ایرا برگزار شد.
حجت الاسلام شیخ علی اکبر ناطق نوری از سیاستمداران برجسته کشور، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق دفتر بازرسی رهب در این مراسم حضور داشت.
مدیران و مسوولان کشوری و استانی هم برای حضور در سومین سالگرد ارتحال این عالم وارسته خود را به روستای ایرا رساندند.
به گزارش فارس، علامه حسن حسن زاده آملی در ۱۷ بهمن ۱۳۰۷ در روستای ییلاقی ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل دیده به جهان گشود و در سوم مهر سال ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را لبیک گفت.
از این عالم وارسته جهان اسلام بیش از ۹۰ جلد کتاب در زمینه عرفان، فقه، ریاضیات، شعر، فلسفه، هیأت، طب و ادبیات به یادگار مانده و آثار منتشر نشده زیادی هم از ایشان بر جای مانده است.
استاد علامه ذوالفنون حسن‌زاده در زمره دانشوران و دانشمندان متعهدى بوده که جامع حکمت عملى و نظرى است.

ایشان فقیهى مسلم، فیلسوفى صاحب نظر، عارفى متشرع، حکیمى ریاضی‌دان و ادیبى تواناست و در عمل و سیر و سلوک، ترجمان عرفان نظرى بوده است.
این عالم وارسته در پی سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان آمل در سال ۱۳۷۷ کتاب «انسان و عرفان» خود را به ایشان تقدیم کرده‌اند، که در اول آن آمده است: رهبر عظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله المعظم خامنه‌ای کبیر (متع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف) قائد ولیّ وفیّ، و رائد سائس حفیّ، مصداق بارز «نرفع درجات من نشاء» می‌باشد.
عزّت و شکوت روز افزون آن قائد اُسوه‌ی زمان را همواره از حقیقة الحقائق مسئلت دارم و امیدوارم دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *