با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

آزادسازی 4 هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش لاریجان مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره 4 هزار متر مربع از اراضی ملی در روستای فیره و پردمه بخش لاریجان را از دست متصرفان خارج کرده و به بیت المال بازگرداندند.

 

علی اصغر اسماعیل زاده اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت این اداره و سرجنگلبانی لاریجان با توجه به اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی در روستای فیره بخش لاریجان را به بیت المال بازگرداندند.

وی با بیان اینکه مأموران با جمع آوری آثار تصرف، دست به آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف زدند، افزود: همیاران طبیعت در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی جنگلی و مرتعی می‌توانند از طریق شماره‌های تماس 1504 و 139 یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

اسماعیل زاده با اشاره به آزادسازی ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی در پردمه لاریجان آمل، بیان کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل و سرجنگلبانی لاریجان در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اقدام به رفع تصرف از اراضی ملی در روستای پردمه کردند و با جمع آوری آثار تصرف اراضی ملی را خلع ید و به بیت المال بازگرداندند.

وی با بیان اینکه مأموران سرجنگلبانی امامزاده عبدالله نیز با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی در راستای مقابله با قاچاق چوب، موفق به کشف چوب جنگلی قاچاق از جنس ممرز، توقیف ادوات و دواب قطع درختان جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه شدند، یادآور شد: مأموران پاسگاه ایست بازرسی محمولات جنگلی و مرتعی بائیجان در جریان کنترل شبانه روزی محور مواصلاتی هراز، یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل با اشاره به شناسایی و توقیف یک دستگاه نیسان حامل از جنس توسکا و از نوع تخته قاچاق در بائیجان، متذکر شد: این خودرو به همراه چوب آلات مکشوفه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی با اعلام یک خبر دیگر مبنی بر توقیف دو دستگاه خاور حامل چوب جنگلی قاچاق در راستای مقابله با قاچاق چوب، گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل، سرجنگلبانی امامزاده عبدالله و عوامل حفاظتی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران (مجری طرح حفاظت) در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری از تخلف و مقابله با قاچاق چوب، موفق به شناسایی دو دستگاه خودروی خاور حامل چوب جنگلی قاچاق شدند که خودروی‌ها به همراه محموله قاچاق مکشوفه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *