با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آتش‌سوزی 25 هکتار از جنگل‌های مازندران طی 24 ساعت گذشته

در 24 ساعت گذشته آتش‌سوزی‌هایی در سطح جنگل‌های مازندران به‌وقوع پیوست که در مجموع 25 هکتار از جنگل‌های غرب و شرق استان دچار حریق شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج و سپاه و شرکت‌های چوب و مردم مهار شده است.

منتشر شده

در

آتش‌سوزی در چند نقطه از جنگل‌های استان مازندران در شبانه روز گذشته اتفاق افتاده که با تلاش کارکنان منابع طبیعی، نیروهای هلال احمر، محیط زیست، بسیج و سپاه و مردم مناطق محل‌های آتش‌سوزی مهار شده است.

البته هواشناسی استان مازندران طی اطلاعیه‌ای در روز یکشنبه این هفته اعلام کرده بود که دمای هوای مازندران بتدریج افزایشی می‌شود و با اعلام سطح زرد نسبت به احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع هشدار داده بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی منابع طبیعی استان مازندران حوزه ساری، آتش‌سوزی در سری پاردوکلا دودانگه در سطح بیش از ۳ هکتار از نوع سطحی، تنه‌ای، تاجی اتفاق افتاد که با حضور بخشدار دودانگه و اهالی پاردوکلا و رئیس شورای بخش و کلانتری و محیط زیست دودانگه و همچنین پرسنل و نیروهای شرکت فریم آتش مهار و کنترل شده است.

همچنین در سوادکوه عملیات اطفاء حریق در پارسل ۵ سری ازانده در زمین خلع ید شده مرز جنگل با حضور یگان حفاظت شهرستان سوادکوه، تیم حفاظتی شرکت چوب و کاغذ، عوامل آتش‌نشانی پل‌سفید و اهالی منطقه کبوتردره پل‌سفید انجام شد.

همپنین در نکا، جنگلی به مساحت تقریبی یک‌هزار و ۵۰۰ متر بین روستای لایی رودبار و چمازده آتش‌سوزی اتفاق افتاد که توسط عوامل حفاظتی و شرکت نکا چوب اطفا شد.

علاوه بر جنگل‌های مرکز و شرق استان، در غرب مازندران هم آتش‌سوزی در جنگل‌های نهررودبار کجور اتفاق افتاد، این آتش‌سوزی در ارتفاع یک هزار تا یک‌هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا بود که این جنگل شامل درختان پهن‌برگ افرا، راش، بلوط و ممرز است.

بر اساس گزارش منابع طبیعی استان مازندران حوزه نوشهر علاوه بر اکیپ‌های منابع طبیعی، نیروهای هلال احمر، محیط زیست، بسیج و مردم منطقه نیز به عنوان نیروهای کمکی در صحنه حضور داشتند که حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های غرب مازندران دچار حریق شدند.

علت این آتش‌سوزی سهل‌انگاری انسانی اعلام شد.

دمای بالا و باد گرمی که روز گذشته در منطقه می‌وزید باعث گسترده‌تر شدن آتش شده بود که با بارش باران شب گذشته آتش به طور کامل خاموش شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.