با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آخرین وضعیت کرونا در مازندران|تعداد بیماران بستری به ۹۹۶ نفر رسید

شبانه‌روز گذشته با شناسایی ۱۸۰ بیمار جدید کرونایی، تعداد بیماران به ۹۹۶ نفر رسید.

منتشر شده

در

روزهای پایانی دهمین ماه از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد درحالی‌که روند صعودی شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کماکان در استان ادامه دارد.

از سویی دیگر ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی طی هفته‌های گذشته ادامه دارد که موجب شد مازندران از وضعیت نگران‌کننده دور شود اما همچنان نگرانی وجود دارد.

مهم‌ترین موضوع باتوجه به در پیش بودن شب یلدا پرهیز از حضور در دورهمی‌ها است که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۳۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۸۱۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۰ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: حضور ناقلان ویروس کرونا در جمع‌های خانوادگی و تردد آنان در اماکن عمومی ، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن تهویه استاندارد در محیط‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کووید۱۹ است.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید بستری و ۱۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، با بستری شدن تعداد ۱۸۰ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۹۹۶ نفر رسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.