با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آزادگان صبر را از مکتب عاشورا آموختند/ رفع مشکلات آزادگان در اولویت باشد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه آزادگان صبر و استقامت را از مکتب عاشورا و کربلا آموختند و درس‌آموخته اهل بیت هستند، گفت: نوکری اهل بیت توسط آزادگان در بدترین شرایط شکنجه و آزار انجام می‌شد.

روح‌الله سلگی عصر امروز در مراسم سالروز ورود آزادگان سرفراز کشورمان به میهن در جمع آزادگان این شهرستان، اظهار کرد: آزادگان هشت سال دفاع مقدس درس‌آموخته مکتب اهل بیت و عاشورا هستند و در طول مدت اسارت دل خود را به معصومان و اهل بیت گره می‌زدند.

وی با بیان اینکه نقش آزادگان برای خنثی‌سازی توطئه‌ها بیش از همیشه احساس می‌شود، تصریح کرد: آزادگان در شرایط سخت و حساس امیدبخش برای ملت ایران باشید البته در روزهایی که دشمنان انواع تحریم‌ها و برنامه‌ها را علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند زبان گویا و توانمند آزادگان می‌تواند اثربخشی ویژه داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه شهادت امام حسین(ع) و یارانش پیام بزرگی برای همه انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌ها داشته است، یادآور شد: اهل بیت به ما آموختند که باید زندگی‌مان توأم با آزادگی، مبارزه با طاغوتیان و زورگویان دنیا باشد.

سلگی با بیان اینکه مسیر الهی و معنوی انقلاب اسلامی منتهی به ظهور امام عصر(عج) می‌شود، ادامه داد: حماسه عاشورا برای همه انسان‌ها درس و پند است و ایثار و از خودگذشتگی با سرهای بریده و خیمه‌های آتش زده و یتیمی خاندان آل‌الله بزرگترین تراژدی تاریخ خواهد بود.

وی با اعلام اینکه امام حسین(ع) و یارانش همه هستی خود را در کف اخلاص گرفتند، گفت: اهل بیت به عزاداری و گریه‌های ما نیاز ندارند بلکه عزاداری‌ها گشایشی برای رفع مشکلات است هرچند رفع مشکلات آزادگان باید در اولویت مسؤولان باشد.

 

* در برخی ادارات افراد بدحجاب بیشتر مورد توجه هستند

امام جمعه آمل در این مراسم اظهار کرد: آزادگان به ما درس زندگی، ایثار، شجاعت و دینداری می‌دهند و بسیار سراغ داریم که از خود گذشتگی شیوه و مرام آنها بوده است.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی با بیان اینکه اسرا و آزادگان کشورمان زیر بدترین شکنجه‌های نیروهای بعثی، زیر شلاق، سیلی، مشت و لگد در هوای بسیار گرم و سرمای کشور عراق تاب آوردند و صبر داشتند تا امام حسین(ع) و دین اسلام فراموش نشود، افزود: نوکری امام حسین(ع) در ماه محرم بین همه فشارهای دشمنان در روزهای اسارت آزادگان فراموش‌نشدنی است و بسیاری از این افراد جوانی خود را در اسارت به پیری بردند و خانواده‌های جوان خود را در دل جوانی به دلیل اسارت تنها گذاشتند تا نکند دشمنان به دین اسلام، ناموس و خاک کشورمان تجاوز کنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات و دستگاه‌های شهری در برخورد با ارباب رجوع بدحجاب و بی‌حجاب، بیان کرد: متأسفانه واقعیت جامعه این است که در ادارات رعایت حجاب به شعار تبدیل شده است ولی افراد بی‌حجاب و بدحجاب بیشتر مورد توجه هستند.

امام جمعه آمل با اشاره به برخی حرف‎ها پشت سر خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان، گفت: در همین شهر خانواده شهدا و ایثارگرانی را سراغ دارم که در بدترین شرایط با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند و از هیچ تسهیلات و امکانات برخوردار نیستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.