با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی/ تشویق خیران به ترویج وقف قرآنی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور، گفت: با ترویج وقف قرآنی واقفان نیک‌اندیش شاهد گسترش و اشاعه بیشتر آیات قرآن در بین مردم هستیم.

حمید مجیدی‌مهر شب گذشته در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان، اظهار کرد: باید با توسعه و تبلیغ وقف قرآنی زمینه را برای برگزاری مسابقات قرآنی با کیفیت و کمیت بالا بیشتر از گذشته مهیا کنیم.

وی افزود: با ترویج وقف قرآنی واقفان نیک‌اندیش در برگزاری مسابقات اهتمام می‌ورزند و قرآن کریم بهتر و بیشتر در بین مردم ترویج می‌یابد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآن در آستان مقدس امامزادگان برپا شود، تصریح کرد: با برگزاری رویدادهای قرآنی در امامزادگان مردم را بیشتر به شرکت در فعالیت‌های قرانی سوق داده و تشویق می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه ۷۴ درصد از وقف‌ها برای سیدالشهدا(ع) و برگزاری مراسم و خرج دادن برای امام حسین(ع) است که فقط باید براساس نیت واقفان در این بخش هزینه شود، یادآور شد: چرخ رقابت‌های قرآنی به همت واقفان نیک‌اندیش می‌چرخد.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه گردش مالی و هزینه‌های برگزاری مسابقات قرآنی بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: باید مسؤولان در جامعه خیران و افراد نیک‌اندیش را به سمت وقف‌های قرآنی هدایت و تشویق کنند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با اعلام اینکه چهره‌های قرانی باید راه خود را مشخص کنند و اگر می‌خواهند قاری یا حافظ قران باشند با کسب علم، آموزش‌های کامل و دانش در بخش‌های مختلف قاری و حافظ شایسته و خوب باشند، یادآور شد: مسابقات قرآنی باعث می‌شود تا نخبگان قرآن ضعف‌ها را شناسایی کرده و در راه برطرف کردن اشکالات برآیند.

وی با اعلام اینکه یک چهره قرانی باید بداند برای چه در رشته تلاوت، ترتیل یا حفظ فعالیت دارد، بیان کرد: اگر کار برای رضایت خداوند و صاحب قرآن نباشد عمر فعالیت یک قاری قرآن به ۱۰ سال نمی‌کشد ولی اگر کارها برای خداوند باشد صاحب قرآن عزت و ماندگاری می‌دهد پس باید خداوند در اولویت باشد تا مسابقات‌مان هم خدایی پیش رود.

مجیدی‌مهر با اشاره به نظارت مستقیم بر روند برگزاری و داوری مسابقات قرآنی، گفت: طرح ساماندهی داوران قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد و تاکنون یک مرحله از این طرح برگزار شده و مراحل دیگر در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.