با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

از مهندسی معکوس تولید مکانیزه ماسک تا تصویب قانون حمایت از کارآفرینان کرونایی

عده‌ای از جوانان مستعد و فناور آملی با مهندسی معکوس کارگاه تولید ماسک افتتاح کردند که در آن ماسک‌ها کاملا ایزوله و استریل تهیه می‌شود و بدون دخالت دست، کیفیت تولیدات داخلی با محصولات خارجی رقابت تنگاتنگ دارد.

منتشر شده

در

قربانعلی مسافر|کرونا همچنان می‌تازد، درگیر می‌کند، به کام مرگ می‌برد و بسیاری از خانواده‌ها را داغدار.

از روزهای نخست اسفند ماه سال گذشته بود که قدم در کشورمان ایران گذاشت و عزیزان فراوانی از هر جمع و خانواده را از بین ما گلچین کرد.

با ورود کرونا به کشور در هر دیار، شهر و روستا شاهد همدلی، وحدت، همبستگی و حضور پر شور مردم در صحنه بودیم، عده‌ای در کار تهیه ماسک و لباس گام برداشتند، تعداد زیادی برای تقویت جسمانی بیماران و کادر درمان مواد غذایی و آب میوه تهیه کرده و افراد زیادی برای حمایت خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا و نیازمندان جامعه غذای گرم و سبد حمایتی کالا تهیه کردند.

همچنان این سیل مهربانی و نوع‌دوستی ادامه دارد و چشمه کرامت انسانی جوشان است.

عده‌ای از جوانان مستعد و فناور آملی هم کارگاه تولید ماسک افتتاح کردند که در آن ماسک‌ها کاملا بهداشتی، ایزوله و استریل تهیه می‌شود و با مهندسی معکوس ابزارآلات و ماشین‌آلات تولید ماسک، بدون دخالت دست کیفیت تولیدات داخلی با محصولات خارجی رقابت تنگاتنگ دارد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح این کارگاه تولید ماسک مکانیزه و اتوماتیک، اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا نه تنها در کشورمان ایران بلکه در دنیا افراد زیادی را به کام مرگ برده است و بسیاری از کادر درمان و پزشکان مدافع سلامت کشور به شهادت رسیدند.حمایت از جوانان مستعد در مسیر مبارزه با کرونا

رضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه پس از ورود ویروس کرونا در کشور مردم به صورت خودجوش وارد میدان شدند و دست به ثبت اتفاقات زیبا و به یادماندنی همدلی و سبقت در امور خیر زدند، افزود: دولت و نمایندگان مجلس هم حامی مردم در راستای مبارزه با کرونا ویروس هستند و حامیان و خیران عرصه سلامت را یاری و همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حمایت از ایده و افکار ایرانی همیشه مورد تأکید نمایندگان خانه ملت بوده است و این حمایت برای تقویت و بروز ایده‌های ناب ایرانی و داخلی ادامه دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی، بحث کارآفرینی و اشتغالزایی تلاش داریم، ادامه داد: مردان و زنان کشورمان بعد از ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقابل انواع تحریم، فشارها و مشکلات گوناگون ایستادگی کردند که این فشارها به واسطه ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی روا داشته شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه فرزندان و جوانان این مرز و بوم در حال تلاش و کوشش در زمینه تولید لوازم و ابزارآلات باکیفیت و متنوع هستند تا چشم نیاز به تولیدات خارجی نداشته باشیم، متذکر شد: امروزه کشورمان در وضعیت خاص ویروس منحوس کرونا قرار دارد، ویروسی که تمام دنیا را گرفتار کرده و کشورمان را تحت تأثیر اثرات منفی خود قرار داده است.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه در شهرهای مختلف کشور و همچنین شهرستان آمل کارگاه‌های مختلف تولید ماسک، لوازم و لباس بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، خاطرنشان کرد: کارآفرین‌های توانمند در این برهه حساس از زمان پای کار آمدند و امشب شاهد افتتاح کارگاه تولید ماسک کاملا بهداشتی و مکانیزه هستیم تا مردم از تولیدات داخلی باکیفیت استفاده کنند.

تصویب قانون حمایت از کارآفرینان فعال حوزه مبارزه با کرونا

وی ادامه داد: لازم است برای حمایت بخش‌های تولیدی نیز مسؤولان پای کار بیایند و کارآفرینان و افراد توانمند که توانمندی در زمینه‌های مختلف تولید امکانات بهداشتی دارند حمایت شوند همچنین باید مشکلات بر سر راه تولیکنندگان در زمینه بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت برطرف شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانونی در این زمینه مصوب شد تا امکانات لازم برای کارآفرینان فعال در زمینه تولیدات محصولات عدم شیوع ویروس کرونا مهیا شده و مجوزات لازم برای تولید و حمایت از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ظرفیت برای صادرات کارگاه‌های تولید مکانیزه و بهداشتی ماسک با توجه به کیفیت بالا مهیا است، ادامه داد: به عنوان رئیس فراکسیون تسهیل و تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی حمایت خود از این مراکز تولیدی را اعلام می‌کنم و در خدمت همه تولیدکنندگان توانمند برای ارسال مرسولات با کیفیت به خارج از کشور هستم.

حاجی‌پور گفت: البته در زمینه صادرات باید میزان نیاز داخل را در هم نظر بگیریم و مازاد بر نیاز در داخل کشور را به صادرات اختصاص دهیم.

استفاده از دانش بومی برای مهندسی معکوس تکنولوژی تولید ماسک

خیر حوزه سلامت و کارآفرین آملی در حاشیه افتتاح کارگاه اتوماتیک و مکانیزه تولید ماسک در این شهرستان، در جمع مسؤولان اظهار کرد: با تلاش متخصصان و مهندسان بومی دستگاه اتوماتیک تولید ماسک توسط جوانان مستعد مهندسی معکوس شده است.

حسن برزن افزود: در زمینه تولید ماسک‌های اتوماتیک با مهندسی معکوس در سطح کشور کمتر کار شده و بیشتر دستگاه‌ها وارداتی هستند همچنین افتخار ما این است که با مهندسی معکوس تکنولوژی خارجی توسط جوانان کشورم افرادی مشغول به کار شوند و کیفیت و کمیت تولیدات داخل با مهندسی معکوس بالا رفته و با نمونه‌های خارجی برابری کند.

وی با اشاره به اینکه ماسک می‌تواند یکی از کالاهای استراتژیک در روزهای شیوع ویروس کرونا در دنیا باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در بازار ماسک‌های با کیفیت زیاد وجود ندارد هدف مان این است تا همراه با اشتغالزایی، تولید خوب و باکیفیت تحویل هموطنان دهیم و حداقل سهم مهم در این بین داشته باشیم.

مدیر مجموعه تولید مکانیزه و اتوماتیک ماسک با اعلام اینکه در این کارگاه حدود 6 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه همه دستگاه‌ها تمام اتوماتیک است و از لحاظ بهداشتی دارای حساسیت ویژه است اعمال ید و دستی وجود ندارد و اپراتور بر روی دستگاه‌ها مستقر هستند.

این مدیر خاطرنشان کرد: در زمینه فروش و توزیع هم برای 5 نفر اشتغالزایی انجام شده است البته کیفیت ماسک‌های تولیدی با مقایسه دیگر تولیدات داخلی بالا است و با مقایسه ماسک‌های وارداتی برآن شدیم تا بتوانیم ماسک با کیفیت محصولات وارداتی ایجاد کنیم و در زمینه کیفیت با نمونه‌های خارجی رقابت خوبی داشته باشیم.

برزن با اشاره به ایجاد انگیزه کیفی در مسیر تولید، ادامه داد: تمام تلاش‌مان در زمان شیوع ویروس کرونا این است که به فکر مردم باشیم، زنجیره انتقال را قطع کنیم، دست به ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان شده و با سرمایه‌گذاری حمایت برای تولیدکننده دستگاه فراهم شود.

رقابت جدی کیفیت ماسک‌های تولید داخل با نمونه‌های خارجی

وی با اعلام اینکه در این کارگاه با تأمین نیاز داخل به فکر صادرات هستیم، افزود: با توجه به استفاده از مواد اولیه مرغوب در کیفیت با نمونه‌های خارجی رقابت داریم زیرا ماسک‌های تولیدی پس از تولید و بسته‌بندی به خوبی استریل می‌شود تا زنجیره انتقال از محل تولید قطع شود.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی و مهندسی معکوس تکنولوژی اتوماتیک تولید ماسک، در این نشست صمیمانه اظهار کرد: دستگاه ماسک با تکنولوژی شرکت‌های چینی و اروپایی دارای کیفیت مطلوب بود و ما ترکیبی از آنها را مهندسی معکوس داشتیم.

مهدی علیزاده افزود: با تیم فنی و مهندسی خود توانستیم این دستگاه‌ها را ایجاد کرده و با هزینه خیلی کمتر وارد بازار کنیم تا در این برهه از زمان شیوع کرونا ویروس، فشارهای اقتصادی و تحریم بتوانیم به مردم کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه مهندسی معکوس این فناوری با طراحی و ساخت حدود ۳ میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: تولید در این مجموعه به صورت پیوسته و کانتینیوز با میزان ۳۰ عدد در دقیقه است که از قسمت بدنه‌زن با تولید بدنه ماسک و کش‌زن به صورت توماتیک و روباتیک بر اساس نیاز کش‌های اندازه‌گیری شده برش برای ماسک انجام می‌شود.

علیزاده یادآور شد: در بخش دیگر این سیستم کش‌های برش شده به ماسک جوش می‌خورد و در روند تولید اتصال ماسک با دست کارگران حذف شده است همچنین با اشعه uv ماسک از محفظه بسته عبور کرده و بسته‌بندی می‌شود.

هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برای ساخت ماشین‌آلات تولید مکانیزه ماسک

وی با اشاره به اینکه قسمت بدنه‌زن سیستم با تولید ۱۲۰ عدد در دقیقه سرعت مطلوبی دارد، گفت: در مجموع برای دستگاه اتوماتیک تولید ماسک که توسط مهندسان بومی مهندسی معکوس شده است، به میزان بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش فارس، کووید۱۹ ثانیه به ثانیه، دقیقه به دقیقه و روز به روز می‌تازد، درگیر می‌کند و به کام مرگ می‌برد.

نه تنها کرونا ویروس بلکه کرونای انگلیسی هم با شدت و سرعت صد چندان وارد کشور شده است و بلای جان مردم شده است و شمار قربانی‌ها بالا و بالاتر می‌برد.

کشورمان ایران در وضعیت قرمز قرار دارد و یکی از گام‌های مهم در راستای کاهش شیوع کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال حمایت دولتمردان از نخبگان علمی و کارآفرینان حوزه سلامت، تولید ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها است تا همه با هم دست در دست هم برای نابودی کرونای منحوس بکوشیم.

آمارها ناخوشایند است، آماری که یکی از مسؤولان آملی در فضای مجازی از غسالخانه و سردخانه شهرداری آمل داد و گفت: تنها در سه روز نخست هفته جاری بیش از ۱۰  کرونایی غسل و کفن شدند و در شهرستان آمل بالغ بر ۲۵۲ بیمار کرونایی در پنج بیمارستان دولتی و خصوصی بستری هستند، البته این مهم را باید در نظر بگیریم که بسیاری از بیماران درگیر کرونا و دارای درگیری عفونت ریه در منزل دست به قرنطینه خانگی زدند و به امید کاهش عفونت ناشی از کووید ۱۹ گوشه‌نشینی کرده و تنهایی گزیدند.

در شهرستان آمل این روزها بیشتر افراد مبتلا از روستاها به بیمارستان‌های شهر مراجعه می‌کنند، بیش از ۵ و ۶ نفر از یک خانواده را داریم که با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ سانتر کرونا و بیمارستان‌های دیگر بستری هستند و با پرس‌وجو از علت این میزان درگیری خانوادگی، به میهمانی و دورهمی خانواده‌ها، برگزاری مراسم جشن، مراسم عزا و خاک‌سپاری می‌رسیم.

کرونا را باور کنید و پروتکل‌ها را رعایت…

همچنین افراد زیادی را سراغ داریم که هنوز کرونا را درک نکردند، آن را باور ندارند و این ویروس کشنده را حاصل جهل و نادانی می‌دانند. ادعاهای عجیب و غریب که خود مانعی بر سر کنترل شیوع و توقف کووید ۱۹ است.

به عنوان وظیفه رسانه‌ای از یکایک هموطنان، هم‌استانی‌ها و همشهریان عاجزانه درخواست داریم؛ کرونا را جدی بگیرید، برای سلامتی و حفظ جان خود، خانواده و نزدیکان ماسک بزنید، دست‌های‌تان را مرتب با آب و صابون بشویید، پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها را به درستی و با دقت رعایت کنید، از دست دادن و روبوسی بپرهیزید، سطوح و دست‌ها را با مواد ضدعفونی‌کننده ویروس‌زدایی و میکروب‌زدایی کنید، هشدارهای کرونایی را جدی بگیرید، از حضور در امکان پرجمعیت، پرتردد، مراسم‌های جشن، محافل ختم و عزا خودداری کنید، به افراد مسن و بزرگترهای خانواده برای رفاه حال آنها سرکشی نداشته باشید، مهمانی نروید و مهمان نپذیرید تا زنده بمانید و از زندگی دیگران لذت ببرید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.