با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

استفاده 53 درصد مازندرانی‌ها از ماسک/ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایده‌آل نیست

استاندار مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران ایده‌آل نیست، گفت: حدود 53 درصد از مردم در اجتماع ماسک می‌زنند و این درصد آمار خوبی نیست.

منتشر شده

در

احمد حسین‌زادگان شب گذشته در حاشیه دیدار هفته ششم لیگ برتر والیبال بین تیم لبنیات هراز و هورسان رامسر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور دو نماینده مازندران در غرب و حوزه مرکزی استان برای رویارویی در لیگ برتر والیبال باعث شادی و خوشحالی است البته آمل سالیان زیادی با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در لیگ برتر تیمداری کرده و حتی قهرمان لیگ شده است.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان دولتی و همه ما باید برای تیمداری هر چه بهتر کمک کنیم و تامین زیرساخت‌های لازم برای ورزش همانند استادیوم ورزشی، سالن‌های ورزشی و امکانات مورد نیاز در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: تیمداری در لیگ برتر والیبال در غرب مازندران برای نخستین سال انجام شده و به صورت غیرمنتظره اقدام بزرگی انجام شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: با این وجود بلافاصله وارد میدان شده و منابع مالی و اعتباری برای تأمین سالن ورزشی انجام شد، در شهرستان آمل از گذشته تیمداری انجام شده و والیبال‌دوستان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی نگذاشتند امسال این شهرستان بدون نماینده در لیگ برتر باشد.

این مسؤول با قدردانی از تلاش‌های جدی و پیگیری مسؤولان شهری آمل با انصراف کاله برای حضور در لیگ برتر والیبال، بیان کرد: همه تلاش خود را به لحاظ زیرساختی، پشتیبانی، نرم‌افزاری، حمایت در سطح ملی و ورود در بحث فدراسیون به همراه ارتباط تنگاتنگ با مسؤولان ارشد فدراسیون به کار می‌گیریم تا حقی از نمایندگان مازندران ضایع نشود و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه در رشته بسکتبال نیز مجموعه کاله وارد میدان شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مازندران مجموعه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاران معتبر فعالیت دارند که ثروت‌آفرینی، صادرات، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و کار دارند و به امر ورزش هم توجه جدی می‌کنند تا به استان مازندران و ورزش کشورمان کمک شایسته شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مازندرانی در حوزه ورزش دید مسؤولیت اجتماعی  دارند و باید سرمایه‌گذاران دیگر را برای ورود به ورزش و سرمایه‌گذاری ترغیب کنیم، بیان کرد: در رشته ورزشی فوتبال هم با ورود بخش خصوصی و یکی از فعالین اقتصادی گام‌های خوبی برداشته شد البته امروزه با توجه به شرایط اقتصادی ویژه سرمایه‌گذاری بسیار سخت و دشوار است ولی در مازندران همراهی، انسجام، همدلی و توانمندی خوبی ایجاد شد.

استاندار مازندران با اشاره به تیمداری مازندران در لیگ برتر کشتی با حمایت اسپانسر، بیان کرد: امید داریم همچنان اسپانسرهای محلی و ملی کمک کنند تا جوانان از نشاط اجتماعی و امید بیشتر برخوردار گردند.

این مسؤول در مورد راکد شدن فعالیت عمرانی و ساخت سالن ورزشی ۱۰ هزار نفری کاله در محور هراز، اظهار کرد: لازم بود در آن مقطع از زمان دقت بیشتری برای ساخت این مجموعه انجام می‌شد هر چند سرمایه‌گذار برای این پروژه سرمایه‌گذاری زیادی داشته است.

حسین‌زادگان با اشاره به سفر اخیر هیأت دولت و برخی از مسؤولان بلندپایه و همچنین مکاتبات متعدد با وزیر ورزش و وزیر نیرو در این خصوص، تصریح کرد: باید پس از تصمیمات لازم، چاره‌ای اندیشیده شود تا بتوانیم با ساز و کار جدید و در قالب زمین معوض با مسؤولان کاله توافق کرد که این مجموعه نیز در زمینه زمین معوض اعلام آمادگی کرده است.

کرد: برای این مسئله نمی‌توان دست به تخریب و سکون فعالیت زد بلکه با انجام کمک‌های لازم از سوی دفتر مقام معظم رهبری، حتما باید مشکل حقوقی حل شود و وزارت نیرو، وزارت ورزش و شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران ساز و کار لازم را بیان کنند.

وی در مورد پروژه ناتمام و نیمه‌کاره استادیوم ۵ هزار نفری شهید چمران آمل، ادامه داد: این استادیوم از گذشته تاکنون روند مختلفی را طی کرده و از افتتاح و بهره‌برداری آن آرزوی دیرینه مردم این شهرستان است.

استاندار مازندران با اشاره به توافق با وزارت ورزش و جوانان به صورت ۷۰ به ۳۰، خاطرنشان کرد: در این توافق ۳۰ درصد از اعتبارات از منابع استانی کمک‌رسانی می‌شود و ۷۰ درصد اعتبارات از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص می‌یابد تا با تلاش لازم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

این مسؤول در مورد زمان بازگشایی سالن‌ها و امکان ورزشی در ایام وضعیت قرمز کرونایی به همراه ضرر و زیان فراوان مربیان و باشگاه‌داران ورزشی، عنوان کرد: برای مقابله با کرونا نیاز است تا همه افراد جامعه دست به دست هم بدهند و با تلاش عمومی کرونا را متوقف کنیم.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه سعی داریم با تغییر رفتار ایجاد شده مردم رعایت بیشتری داشته باشند و در ماسک زدن، انجام فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه بهداشتی بتوانیم اقدام سازنده برداریم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مسائل اقتصادی بازمی‌گردد، گفت: هر چه قدر زودتر و بهتر دستورالعمل‌ها اجرا شود امکان بازگشایی بخشی از بازار، مجموعه‌های ورزشی و بخشی از آموزشگاه‌ها که روز به روز بیشتر آسیب می‌بینند مهیاتر می‌شود.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه از همه آسیب‌ها و ضررها اطلاع دارم و مجبور می‌شویم بخاطر سلامت مردم و جامعه دست به اقدامات لازم بزنیم، ادامه داد: مجبور می‌شویم در شرایط کرونایی ورزش در اماکن مسقف، فضای محدود و مکان‌هایی که آلودگی بیشتر از دیگر مناطق دارند برخلاف میل باطنی محدودیت ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: به تناسب شرایط هر میزان از وضعیت قرمز فاصله بگیریم و همان اندازه امکان راه‌اندازی و بازگشایی اماکن ورزشی ایجاد می‌شود هر چند این امر بستگی مستقیم به شرایط بیمارستان‌ها و ورودی آنها دارد. حسین‌زادگان گفت: هم‌اکنون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران ایده‌آل نیست ولی نسبت به گذشته بهتر و بیشتر رعایت می‌شود، هم‌اکنون حدود ۵۳ درصد از مردم در اجتماع ماسک می‌زنند و این درصد آمار خوبی نیست و ممکن است دوباره درگیری‌ها با کرونا و شدت آن را شاهد باشیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.