با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

استقرار چادرهای گاوبانکی در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه چادرهای گاوبانکی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی استان برپا شده است، گفت: چادرهای گاوبانکی در ۴۰ تقطه حساس و آسیب‌پذیر که تراکم جمعیت مرال‌ها را داریم برپا شده است.

منتشر شده

در

مسلم آهنگری امروز اظهار کرد: هر ساله از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه باتوجه به زمان گاوبانکی بحث استقرار چادرهای گاوبانکی و تشدید پایش‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران قرار می‌گیرد که امسال ۵ روز زودتر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه چادرهای گاوبانکی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی استان مازندران برپا شده است، افزود: چادرهای گاوبانکی در ۴۰ نقطه حساس و آسیب‌پذیر که تراکم جمعیت مرال‌ها را داریم برپا شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه محیط‌بانان به‌صورت شبانه‌روزی و شیفتی پایش و مراقبت از مناطق را در دستور کار خود دارند، تصریح کرد: ۳۰۰ محیط‌بان در محیط زیست مازندران فعالیت دارند که در این ایام اکثرا درحالت آماده‌باش هستند.

آهنگری با تاکید بر اینکه ورود مردم طی این ایام در مناطق جنگلی به‌ویژه مناطق تحت مدیریت ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت فصل مستی مرال و به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال زیستی در این ایام ، ورود مردم به زیستگاه‌ها و محدوده‌های جنگلی زیست مرال، ممنوع است که لازم است مردم در این زمینه با محیط زیست همراه باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.