با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اعزام بیش از 2800 روحانی ماه رمضان در مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بیش از 2 هزار و 800 روحانی و مبلغ که نزدیک به یک‌هزار و 800 نفر آنها از روحانیون بومی و بقیه از دفتر تبلیغات قم هستند به شهرها و روستاهای مازندران اعزام می‌شوند.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام ناصر شکریان با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان فرصتی است که خداوند برای همه بندگان فراهم ساخته تا در این زمان کوتاه بتوان مسافت‌های طولانی رسیدن به هدف خلقت که همان بندگی و قرب الهی است را طی کنند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان اهمیت ماه رمضان را درک می‌کنند، افزود: مهم‌ترین و بهترین ساعات و روزهای طول سال در این ماه رقم می‌خورد و خوشبخت‌ترین فرد کسی است که از این موهبت الهی و سفره خان کرامت خداوند بیشترین بهره و استفاده را ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد: این ماه ، ماه بخشش و غفران الهی است پس قبل از ورد به این مهمانی همه ما نیز باید این صفت شایسته را در خود تقویت کنیم و دیگران را ببخشیم تا مورد رحمت الهی قرار گیریم.

این مسؤول درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: بیش از 2هزار و 800 روحانی و مبلغ که نزدیک به یک‌هزار و 800 نفر آنها از روحانیون بومی و مابقی از دفتر تبلیغات قم هستند به شهرها و روستاهای مازندران اعزام می‌شوند.

شکریان ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵۰ مبلغه نیز اعزام می‌شوند که برنامه‌هایی از جمله اقامه نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی و پاسخ به شبهات در مساجد را در دستور کار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اعزام مبلغان به سکونت‌های غیررسمی، افزود: در مناطق آسیب‌پذیر شهر و یا حاشیه شهر‌ها نیز مبلغانی اعزام می‌شوند تا به آموزش احکام قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های ویژ‌ه برای بانوان بپردازند.

وی با بیان اینکه قبل از ورود به ماه مبارک رمضان برنامه‌های تبیینی در استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف محتوایی ویژه رمضان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب نیز با حضور روحانیون مستقر، اساتید گفتمان دینی، جبهه انقلاب فرهنگی، بانوان فعال فرهنگی، مسؤولان هیأت‌های مذهبی، مداحان در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان استان قبل از ماه مبارک رمضان در ساری اشاره کرد و گفت: برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان سراسر استان ویژه ماه مبارک رمضان همه ساله باحضور آیت‌الله طبرسی و یک سخنران مطرح کشوری در مصلی بزرگ ساری برگزار شده که امسال نیز باحضور آیت‌الله بوشهری با موضوع گام دوم انقلاب برگزار شد.

شکریان با اعلام اینکه برگزاری مراسم جزخوانی قرآن کریم از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که در سطح مساجد استان برگزار می‌شود، افزود: محفل انس با قرآن در تمامی شهرهای استان با عنوان سی شب با قرآن، برپایی ایستگاه‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی در شهرها و روستاها توسط مؤوسسات قرآنی و خانه‌های قرآن نیز در این ماه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح کرسی تلاوت درایام ماه مبارک رمضان ، برگزاری حداقل یک کلاس عمومی روانخوانی و صحت قرائت نماز توسط مراکز قرآنی درمساجد، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی برای نونهالان و نوجوانان در مساجد از سوی مؤوسسات و خانه‌های قرآن، برگزاری کلاس‌های تفسیر و تقویت جلسات و حلقه‌های تفسیری ازجمله برنامه‌های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران به گردهمایی حافظان و قاریان قرآن
و برگزاری جشن به همراه محافل قرآنی در ایام ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نیز اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه‌‌های این ماه مبارک شامل سی جزء قرآن، سی شهید مدافع حرم ، برگزاری گفتمان‌های قرآنی و ویژه برنامه قرآن بخوانید جایزه بگیرید در روز راهپیمایی قدس و تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی استان در طول ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اعزام مبلغان به سکونت‌های غیر رسمی افزود:در مناطق آسیب‌پذیر شهر و یا حاشیه شهر‌ها نیز مبلغانی اعزام می‌شوند تا به آموزش احکام قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی و برنانه‌های ویژ‌ه برای بانوان بپردازند.

این مسؤول با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مساجد و اماک مذهبی در شب‌های ماه مبارک رمضان ، خاطرنشان کرد: مثل ادوار گذشته اعلام کردیم که هیچ مسجدی در مازندران نباید بدون روحانی و مبلغ باشد و تلاش کردیم از تمامی ظرفیت‌های حوزه تبلیغ برای حضور روحانیون و مبلغان در مساجد و اماکن مذهبی بهره ببریم.

شکریان به موضوع رسالت روحانیون و مبلغان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از منابر و خطابه‌ها در این شب‌های ماه مبارک اشاره کرد و افزود: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال مقام معظم رهبری (رونق تولید) از مهم‌ترین مولفه‌های مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی است و مبلغان و روحانیون باید از این فرصت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه تبلیغ در ماه مبارک رمضان برای مناطق سیل‌زده استان و تقویت این مناطق، خاطرنشان کرد: مناطق آسیب‌پذیر استان هم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در حوزه تبلیغ است که سعی کردیم برای آن هم با وجود همه مشکلات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.