با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح هشتمین خانه روستایی آمل در روستای ترا بخش لاریجان با حضور مسؤولان استانی و شهری

هشتمین خانه هلال روستایی این شهرستان و نخستین خانه هلال روستایی بخش لاریجان امشب با حضور مسؤولان استانی و شهری در روستای ترا افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

منتشر شده

در

خبرنگار قربانعلی مسافر/ به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، هشتمین خانه هلال روستایی این شهرستان و نخستین خانه هلال روستایی بخش لاریجان امشب با حضور مسؤولان استانی و شهری در روستای ترا افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در این آئین افتتاح اظهار کرد: وجود خانه‌های هلال روستایی تأثیر زیادی در نجات جان همنوعان و سرعت‌دهی به خدمات هلال در مواقع ضروری دارد.

معین مهدی لموکی افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از گذشته تاکنون در ارائه خدمات به مردم پیش‌قدم بوده و در ایجاد خانه‌های هلال روستایی تاکنون توانسته هشت خانه را به بهره‌برداری برساند.

وی تصریح کرد: خانه هلال روستای ترا بخش لاریجان، یک‌صد و سی و دومین خانه هلال روستایی مازندران و هشتمین خانه هلال شهرستان آمل است که نخستین خانه هلال این بخش محسوب می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه این خانه هلال با امکانات مناسب و همت روستائیان ایجاد شده است، بیان کرد: این خانه علاوه بر ارائه خدمات بشردوستانه از مردم به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل در این مراسم با اعلام اینکه ایران جزو  کشور حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان مازندران با توجه به وجود کمربندهای مهم زلزله‌ای، جزو پنج استان نخست وقوع زلزله محسوب می‌شود.

جمشید نیکزاد افزود: تنوع اقلیمی مازندران باعث شده علاوه بر زلزله بلایای طبیعی و غیرطبیعی زیادی را در این استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان آمل از شهرهای محوری و مهم مازندران محسوب می‌شود که ورودی شمال کشور با وجود محور هراز بوده و به دلیل تنوع اقلیمی، وجود جاده‌های ارزشمند، رودخانه هراز، کوهستان‌های مرتفع و جلگه بیشترین حوادث را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اعلام اینکه امر پیگیری حوادث، پیشگیری، تاب‌آوری و حضور به موقع نیروهای هلال احمر باعث می‌شود تا با عملیات مؤثر و مفید میزان مرگ و میر کاهش یافته و افزایش عملکرد را به دنبال داشته باشیم، بیان کرد: هشتمین خانه هلال روستایی شهرستان آمل با حضور مسؤولان استانی و شهری در منطقه امیری و روستای ترا تأسیس شده که این خانه هلال در منطقه کوهستانی، ییلاقی و صعب‌العبور لازم و واجب بوده است.

این مسؤول با اشاره به حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران و مسؤولان شهری خاطرنشان کرد: با آموزش نیروهای زبده و توانمند بومی پس از وقوع زلزله یا بلایای مختلف نیروهای هلال احمر از خانه هلال با سرعت به منطقه عملیات اعزام می‌شوند تا پس از ارائه خدمات اولیه عوامل دستگاه‌های امدادی و پشتیبان وارد میدان شوند.

نیکزاد با تأکید بر اینکه وجود خانه‌های هلال روستایی در مناطق دوردست و بالادست باعث افزایش سرعت امدادرسانی و کاهش تلفات می‌شود، خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهری و استانی به صورت جدی درخواست دارم تا در هر منطقه خانه هلال روستایی ایجاد شود و باید به تعداد روستاها خانه هلال داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه عملیات ایجاد خانه هلال روستایی در شهرستان آمل طی گام نخست در مراکز دهستان‌ها به عنوان پایلوت ایجاد می‌شود تا از خدمات مختلف همه مردم بهره بگیرند، ادامه داد: خانه هلال روستایی در منطقه امیری و روستای ترا با تلاش شبانه‌روزی دهیار و اعضای شورای اسلامی در کمتر از یک ماه مجهز و تأسیس شده و برای تجهیز آن بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران و دهیاری روستای ترا هزینه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک با تلاش دهیاری روستای سنگچال، شاهد ایجاد نهمین خانه هلال روستایی در دهستان چلاو خواهیم بود تا همه مردم، مسافران و گردشگران از خدمات مختلف هلال احمر بهره لازم را ببرند.

به گزارش آمل نیوز، عملیات امداد و نجات هلال احمر در زلزله فرضی، نجات مصدومان زیر آوار با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و خاموش کردن آتش‌سوزی مهیب بعد از زلزله توسط نیروهای بومی آموزش‌دیده هلال احمر خانه هلال روستایی ترا بخش لاریجان با موفقیت انجام شد.

در حکمی از سوی جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر آمل، ابراهیم محمدپور دهیار روستای ترا طبق ماده ۲۲ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر، تبصره ۲ الحاقی و آئین‌نامه اجرایی آن بر اساس ماده ۱۲ دستورالعمل نحوه تأسیس و فعالیت خانه‌های هلال به عنوان رئیس خانه هلال روستای ترا منصوب شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.