با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افزایش 25 درصدی اجاره بها در آمل

رئیس اتحادیه مسکن شهرستان آمل با اشاره به افزایش نرخ 25 درصدی اجاره بها در آمل گفت: در شهرهای بزرگ افزایش نرخ اجاره بها به 30 الی 40 درصد رسیده است.

منتشر شده

در

غلامرضا حمیدی با اشاره به رکود بازار مسکن در آمل اظهار کرد: با وجود اینکه هیچ تحرکی در بازار مسکن وجود ندارد، قیمت ها افت نکردند و مردم توان خرید مسکن را ندارند.

وی وضعیت بازار مسکن را نامساعد خواند و عنوان کرد: بیکاری، عدم قدرت خرید جامعه و سیاست های دولت باعث شد تا جامعه در شک و تردید باشد؛ خریداران نمی دانند چه زمانی باید بخرند و فروشندگان نمی دانند اگر بفروشند سود یا ضرر می کنند، آینده روشنی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مسکن شهرستان آمل در ادامه تصریح کرد: اجاره بها با وجود شرایط اقتصادی وضعیت سختی را برای مستاجران به وجود آورده است که بها تامین اجاره باید تعیین و شاخص هایی برای بالا بردن اجاره ها در طول سال درنظر گرفته شود تا هر کس هر مقداری که خواست نتواند اجاره را افزایش دهد.

این مسئول با اشاره به افزایش نرخ 25 درصدی اجاره بها در آمل یادآور شد: در شهرهای بزرگ افزایش نرخ اجاره بها به 30 الی 40 درصد رسیده است.

حمیدی با بیان اینکه مستاجران زیادی که با شرافت زندگی می کنند، هزینه سنگین اجاره بها، معیشت اقتصادی آنها را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: با توجه به شکایت برخی مستاجران به وضعیت نابه سامان اجاره بهای مسکن این مساله در کمیسیون های رسیدگی رد می شود؛ چرا که قانون مشخصی برای افزایش اجاره بها وجود ندارد.

وی در پایان به برنامه جدید دولت برای مسکن اشاره کرد و گفت: قرار است برای مسکن های خالی مالیات در نظر گرفته شود که می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد، اما متاسفانه آمار دقیقی از مسکن های خالی در آمل وجود ندارد./سفیرهراز

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.