با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اقدام ترامپ علیه برجام، امنیت آمریکا را به خطر می اندازد

ایرنا – بیل فاستر (Bill Foster) نمایندهٔ حوزه انتخابیه یازدهم ایالت ایلی‌نوی از حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص رد پایبندی ایران به برجام را تضعیف کننده امنیت آمریکا دانست.

منتشر شده

در

به گزارش امروز (جمعه) ایرنا، در حالی که مقام های پیشین آمریکا در دولت اوباما که نقش کلیدی درسامان دادن توافق هسته ای داشتند اواخر روز چهار شنبه جلسه ای با حضور دمکراتهای کنگره برگزار کرده در مورد مزایای برجام به نمایندگان کنگره توضیح دادند، فاستر در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: من به عنوان تنها عضو فیزیکدان حاضر در کنگره که دارای تخصص عالی ( در رشته خود) هستم، می دانم که هرگونه تلاش برای نادیده گرفتن توافق هسته ای با ایران، کشورمان را با امنیت کمتری مواجه خواهد ساخت.
جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و ارنست مونیز، وزیر انرژی سابق آمریکا و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه سابق امریکا در این جلسه سخنرانی کردند.
ژنرال ژوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک آمریکا هفته گذشته به کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا گفت: ایران قرارداد برجام را نقض نکرده است.
جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا به همان جلسه سنای آمریکا گفت: توافق هسته ای هنوز در راستای منافع امنیت ملی آمریکاست.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است به زودی در خصوص ایران و توافق هسته ای اعلام موضع کند.
سخنرانی «دونالد ترامپ» برای ساعت 12:45 روز جمعه به وقت واشنگتن (20:15 به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.
رسانه های آمریکایی گمانه زنی می کنند که وی در این سخنرانی، با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای، توپ را به زمین کنگره بیاندازد تا قانونگذاران آمریکایی در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در برجام تصمیم‌گیری کنند.
با وجود اینکه دیگر طرف‌های برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد پیوسته بر پایبندی ایران به تعهدات خویش صحه می‌گذارند، مقام‌های آمریکایی مکرر مدعی عدم پایبندی تهران به «روح برجام» هستند.
مترجم: حمید اوضح

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.