با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

انتقال آب دریای خزر به سمنان پشتوانه کارشناسی ندارد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان ضرر دارد و هیچ پشتوانه کارشناسی ندارد.

منتشر شده

در

عزت الله یوسفیان ملا اظهار داشت: برای رفع معضلات پسماند کشور مبلغی حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت کشور اختصاص یافت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره دلایل اختصاص این بودجه به وزارت کشور بیان کرد: پیش از اختصاص بودجه به وزارت کشور، بودجه را به سازمان محیط زیست اختصاص داده بودیم که ریالی هزینه نشده بود و مجلس نمی‌تواند معاونت ریاست جمهوری را استیضاح کند از اینرو این بودجه را به وزارت کشور اختصاص دادیم تا به مجلس پاسخگو باشند.

وی در واکنش به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: عدم اختصاص بودجه فوق به این سازمان موجب ناراحتی ریاست این سازمان شده است که این سخنان را مطرح کردند.

یوسفیان ملا رفع معضل پسماند منطقه عمارت شهرستان آمل را منتظر تایید مصوبه شورای تامین استان مازندران برشمرد و گفت: زمین های زیادی برای جابجایی زمین زباله شهرستان آمل پیشنهاد شد که دو منطقه منان و پاساکش بهترین مکان برای آن انتخاب شد.

وی ادامه داد: زمین منان جزو بخش بلده شهرستان نور بوده در مسیر محور هراز واقع شده است که آقای فلاح استاندار سابق مازندران پیغامی مبنی بر مخالفت یکی از بزرگان کشور را به ما ابلاغ کردند و این زمین کنسل شد.

یوسفیان ملا افزود: زمین پاساکش برای محل جدید زباله شهرستان آمل انتخاب و تمامی کارها برای این منطقه انجام شد و تنها منتظر مصوبه شورای تامین استانداری مازندران هستیم.

وی انتقال آب خزر به سمنان را زیان غیر قابل جبران برای مازندران دانست و هرگونه دخل و تصرف آب خزر را بدون اجازه مردم شمال کشور را به نوعی توهین برشمرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه در همه جا و کشورمان، مناطق به صورت زنجیره وار به هم وابسته اند، گفت: رئیس جمهورکشورمان در استان سمنان بحث انتقال آب خزر را مطرح کردند که تا به حال هیچ کارشناسی برای انتقال این آب نظر مثبت نداد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه دریای خزر را کشورمان با روسیه ۵۰ درصد به صورت مشاء استفاده می کردیم افزود: در همان زمان و در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بحث ۱۱ درصد حق استفاده از خزر در بین کشورهای حاشیه خزر پیش آمد.

وی با اشاره به اینکه پس از تقسیم بندی خزر متاسفانه کشور ترکمنستان در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیارد بشکه نفت ذخیره از خزر را دارد، افزود: با توجه به بادهایی که از غرب آب خزر به سمت کشورما حرکت میکند، کشور ما تنها میزبان زباله های حاشیه این دریا است.

یوسفیان ملا گفت: مازندران بیشترین ضرر را می بیند و انتظار ما از خبرنگاران پرداختن به این موضوعات و تهیه مقاله است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.