با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

انجام جراحی پیوند مجرای ادرار با مخاط دهان برای نخستین‌بار در شمال کشور

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل گفت: جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین‌بار در شمال کشور توسط پزشک توانمند بیمارستان امام رضا (ع) به مدت ۶ ساعت انجام شد.

 

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین بار در شمال کشور توسط تیم پزشکی و جراحی بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) آمل در مورد این جراحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان برای نخستین‌بار در شمال کشور توسط دکتر رایکا شریفیان متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیکی انجام شده است.

سیدرضا توسلی با اعلام اینکه جراحی بر روی بیمار ۳۵ ساله انجام شد که اهل استان کرمان است، گفت: بیمار حدود ۱۶ سال از درد تنگی مجرای ادراری رنج می‌برد و در جراحی ۶ ساعته با تکنیک نوین و جدید در ۱۲ سانتیمتر انجام شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) آمل با اعلام اینکه حال عمومی بیمار مساعد گزارش شد، تصریح کرد: بیمارانی که تاکنون از این نارسایی رنج می‌بردند باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پایتخت کشور مراجعه می‌کردند و برای ادامه روند درمانی به شهر خود می‌آمدند ولی این جراحی بزرگ دستاورد مهمی برای انجام درمان بیماران مازندرانی و همشهریان خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه عمل جراحی با موفقیت انجام شد و بیمار پس از گذشت مدت زمان معین عوارضی نداشته و از جراحی رضایت داشت، خاطرنشان کرد: این جراحی برای اولین‌بار در شمال کشور روی داده و امیدواریم بتوانیم این مسیر را برای استفاده همه هموطنان استان‌های مجاور و هم‌استانی‌های مازندران باشیم.

توسلی با اشاره به اعلام درخواست این جراحی از استان‌های دیگر، گفت: جراحی پیوند مجرای ادرار با استفاده از مخاط دهان با هزینه دولتی انجام می‌شود.

*استفاده از مخاط دهان برای جراحی سنگین مجاری ادرار

متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیکی در مورد جزییات جراحی اظهار کرد: توانستیم از مخاط دو طرف دهان بافتی را برداریم و حدود ۱۲ سانتیمتر تنگی مجرای ادرار را برطرف کنیم.

رایکا شریفیان با اشاره به استفاده از یک تکنیک برای نخستین‌بار در مازندران در این جراحی، تصریح کرد: این جراحی جزو جراحی‌های انگشت‌شمار در سطح کشور است و توانستیم با موفقیت دست به درمان نارسایی در مجاری ادراری بزنیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.