با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

انجام عملیات متعدد برای نجات کوهنوردان مفقوده شده در دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از چندین عملیات جستجو و نجات برای امدادرسانی به کوهنوردان مفقود شده در سه نقطه از ارتفاعات قله دماوند خبر داد.

منتشر شده

در

جمشید نیکزاد اظهار داشت: در سه روز گذشته نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان آمل روزهای پر حادثه را پشت سر گذاشتند و عملیات های جستجو  برای نجات چند کوهنورد را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مهمترین عملیات انجام شده در سه  روز گذشته را  نجات کوهنورد  ۳۰ ساله به نام مصطفی جعفری بیان کرد و گفت: در پی تماس تلفنی از سوی گروه کوهنوردان مبنی بر مفقود شدن یکی از اعضای گروه، تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به منطقه اعلام شده اعزام شد.

نیکزاد در همین زمینه ادامه داد: جعفری عصر روز سه‌شنبه ۹ شب مسیر را گم کرده و از همنوردان خود جدا می شود و پس از یک ساعت همنوردان وی در گروه متوجه غیبتش شده و شروع به جستجو کردند اما تا صبح چهارشنبه این جستجو بی نتیجه ماند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اینکه تیم های امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، فدراسیون کوهنوردی و کارگروه امداد و نجات از صبح چهارشنبه عملیات جستجو را آغاز کردند؛ گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت به منطقه اعزام شده و جستجو را برای نجات این کوهنورد انجام دادند.

 نیکزاد ادامه داد: در حالی جستجوها تا صبح روز جمعه بی نتیجه مانده بود که حوالی ساعت ۱۰ صبح مصطفی جعفری ۳۰ ساله اهل تهران در حالی که از ضعف و ناتوانی دیگر توان راه رفتن نداشت؛ در زیر یخچال عروسک قله دماوند توسط عده‌ای کوهنورد پیدا شد و با اطلاع به سر تیم نجات کوهستان شهرستان آمل بلافاصله تیم‌ها به آن سمت اعزام شده و با درخواست بالگرد مصدوم به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به همزمانی حادثه سقوط کوهنورد دیگر با پیدا شدن مصطفی جعفری؛ گفت: احمدرضا احمدوند ۵۲ ساله که از یخچال عروسکی سقوط کرده بود با کمک نیروهای امدادی و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان آمل نجات یافته بود توسط همین بالگرد منتقل شد.

نیک زاد با اشاره به وصول گزارشی دیگر مبنی بر حادثه گم شدن یک خانم کوهنورد بیان کرد: ساعت ۱۰ شب پنجشنبه گزارش گم شدن خانم ۴۰ ساله کوهنورد به نام (ف.د) مبنی بر اینکه ایشان نیز در حین بازگشت از قله دماوند مسیر را گم کرده به جمعیت هلال احمر رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با تاکید بر اینکه که عملیات جستجوی این خانم کوهنورد هم  آغاز شده تصریح کرد: متاسفانه تا این لحظه هنوز اثری از این خانم پیدا نشده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

 نیکزاد به حادثه دیگری در روز جمعه از آبشار شاهاندشت اشاره کرد و گفت: در روز جمعه شخصی از بالای آبشار شاهاندشت سقوط کرد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات پایگاه جاده‌ای گزنک و ۱۱۵ به منطقه اعزام و مصدوم را که جراحات بسیاری داشت پس از انجام کمک های اولیه به درمانگاه و بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با توجه به ایام تعطیلات عید قربان عید غدیر از هموطنان درخواست کرد اگر قصد کوهنوردی دارند حتماً با نمایندگان فدراسیون کوهنوردی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و تجهیزات کوهنوردی لازم را به همراه داشته باشند.

 نیکزاد ادامه داد: با توجه به شرایط کوهستانی و ارتفاع دماوند کوهنوردان حتماً باتری یدکی تلفن همراه و نرم افزار GPS را به همراه داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.