با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ایست! مازندران بسته است

تمامی محورهای ورودی مازندران برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس بر روی مسافران بسته شده و نظارت بر ورودی های استان شدت گرفته است.

منتشر شده

در

انسداد محورهای ورودی مازندران به روی مسافران در روز جمعه وارد فاز جدی و عملیاتی شد و محورهای سوادکوه، کندوان، شرق و غرب استان به روی مسافران بسته شد.

این اقدام از پنجشنبه شب و در راستای مصوبه ستاد مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان مازندران با بسته شدن محور ورودی رامسر عملیاتی شده و در روز جمعه به محورهای کندوان، هراز و سوادکوه کشیده شده است.

فرماندار چالوس برای نظارت بر کنترل و انسداد مسیر جاده چالوس به محدوده تونل کندوان رفت، محمدناصر زندی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید تونل کندوان مسدود شده و با افزایش تعداد مأموران مستقر در این منطقه به هیچ عنوان اجازه هیچ ترددی داده نخواهد شد.

وی از مسافرانی که قصد بازگشت به کرج و تهران را دارند، توصیه کرد از دیگر محورهای مواصلاتی تردد کنند.

به رغم آنکه جاده چالوس بسته شده است اما حجم زیادی از مسافران از استان البرز به مازندران سفر کرده اند و اکنون قبل از تونل کندوان منتظر دریافت جواز ورود به مازندران هستند.

از صبح امروز، کلیه خودروهای سواری غیر مازندرانی توسط نیروی انتظامی، پلیس راه و برادران بسیجی از ابتدای گدوک مورد کنترل، نظارت و بازرسی بهداشتی قرار گرفته اند

در محور سوادکوه نیز نظارت دقیق و سختگیرانه برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری تشدید شده است.

 سعید یزدانی، فرماندار سوادکوه در گفتگو با خبرنگار مهر از اعمال نظارت دقیق و سختگیرانه در ورودی این شهرستان خبر داد و افزود: از صبح امروز، کلیه خودروهای سواری غیر مازندرانی توسط نیروی انتظامی، پلیس راه و برادران بسیجی از ابتدای گدوک مورد کنترل، نظارت و بازرسی بهداشتی قرار گرفته اند.

وی بر لزوم همکاری همه در این زمینه تأکید کرد و گفت: در صورت عدم همکاری و مقاومت، این افراد با قوه قهریه پلیس مواجه و برگشت داده خواهند شد، چرا که سلامت مردم مازندران اولویت اول و ترجیحی ما است.

فرماندار سوادکوه با توصیه به ماندن در خانه در ایام تعطیلات و خودداری از سفر غیرضرور به استان مازندران، عمل به این مهم را تأمین‌کننده سلامت جامعه دانست و مسافرت را عامل توزیع ویروس به سایر استان‌ها عنوان کرد

مسدود شدن جاده‌های استان با هدف سلامتی مردم انجام گرفته است

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز اظهار داشت: تصمیم استاندار مازندران و قرارگاه پدافند زیستی استان مبنی بر جلوگیری از تردد خودروهای غیر بومی با توجه به شرایط ویژه استان لحاظ شده است و می‌طلبد که سلامت مسافران و مردم استان مورد احترام قرارگیرد.

عباس مهدوی افزود: مأموران مستقر در مبادی ورودی استان از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری خواهند کرد.

وی افزود: میهمان نوازی مازندرانی ها و پذیرایی از میهمانان در مقاطع مختلف سال با افتخار انجام می‌گیرد اما در شرایط کنونی تا ریشه کن شدن کرونا ویروس هرگونه سفر و اقامت در این استان به دستور استاندار مازندران ممنوع است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران از مسافران خواست برای حفظ سلامتی و زندگی آحاد جامعه از سفر پرهیز کنند و به درخواست مأموران انتظامی ورودی جاده‌ای استان احترام بگذارند.

وی افزود: بهترین مکان برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع کرونا ماندن در خانه است. مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط ویژه کشور تعطیل شده اند و این به مفهوم سفر کردن نیست.

جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی

محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران نیز به خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تصمیم استانداری مازندران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از ورود خودرووهایی که قصد سفر و اقامت در استان را دارند جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تردد در محورهای استان مسیر جنوب به شمال عادی و روان است.

براساس اعلام علوم پزشکی مازندران تاکنون ۶۰۰ مازندرانی درگیر کرونا ویروس شده اند که ابتلای ۱۲۱ نفر تأیید شده و ۱۵ نفر نیز تاکنون فوت کرده اند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.