با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بازدید میدانی از مکان جدید زباله آمل با حضور مدیران کل دستگاه های مرتبط

پس از جلسه شهردارآمل و رئیس شورای اسلامی شهر با دادستان مرکز استان در خصوص تعیین تکلیف زمین جایگزین زباله آمل؛ بازدید میدانی عرصه جدید با حضور مدیران استانی و شهرستانی، منابع‌طبیعی، حفاظت‌محیط‌زیست، آب‌منطقه‌ای، صنعت‌معدن‌تجارت، فرماندار و معاونین، رییس شورای‌شهر، شهردار و مدیران شهرداری آمل انجام شد.

منتشر شده

در

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استانداری مازندران در این بازدید گفت: پس از پیگیریها و قولهای مساعد تخصیص اعتبار از سوی سازمان شهرداریهای کشور و سازمان برنامه و بودجه و بعد از جلسه استانی که با مدیران استانی و شهرستانی در رابطه با موضوع مدیریت پسماند آمل در مرکز استان داشتیم، عصر دیروز به اتفاق مدیران استانی و شهرستانی به عرصه مورد نظر رفتیم و پس از بازدید میدانی که تا ساعت 19 طول کشید، مقرر شد که دستگاههای مربوطه پس از کارشناسی و بررسی تخصصی نتیجه را تا پایان هفته به شهرداری اعلام نمایند.

محمدی تاکامی افزود: در پی فراخوان شهرداری آمل برای جذب سرمایه گذار یا صاحب تکنولوژی، نهایتا دو شرکت به مرحله نهایی راه یافتند که با بررسی تواناییهای علمی و مالی و نوع فناوری این شرکتها در سازمان شهرداریهای کشور و با حضور کارشناسان سازمان محیط زیست کشور و شهرداری آمل، نهایتا یک شرکت با تکنولوژی بیوگاز برای تبدیل زباله های آمل به گاز و برق انتخاب شد و با قول مساعدت حمایت قابل توجه مالی از طرف دولت و همدلی ایجاد شده بین دستگاهها برای انجام این کار امید‌ می‌رود معضل زباله آمل که بیش از پنجاه سال است که مردم و محیط زیست این منطقه را آزار می‌دهد به امید خدا در مسیر رفع مشکل و تولید انرژی پاک قرار گیرد.

شهردار آمل گفت: پیگیری ها و هماهنگی های خوبی صورت گرفت.اعتبارات خوبی در راه آمل هست. خوشبختانه همه در سطح استان و کشور پای کار هستند تا این معضل در شهرستان برطرف شود.

سید حمید هاشمی با اشاره به اینکه پیمانکار تولید و راه اندازی خط پردازش زباله به مرحله عقد قرارداد رسید، افزود: امیدواریم با اراده ای که بوجود آمده بزودی شاهد اتفاقات خوب به منظور رفع مشکل چندیدن ساله زباله در آمل باشیم.

وی تاکید کرد؛ این هماهنگی ها و بازدیدها باحضور همه مدیران کل انجام شد تا تصمیمی واحد با رعایت همه شرایط و قوانین در کمترین زمان ممکن اتفاق بیافتد و یک زمین برای ساماندهی معضل زباله آمل نهایی شده و به شهرداری آمل واگذار شود.

شهردار آمل تصریح کرد؛ زمین جدید زباله آمل به هیچ وجه برای دپوی زباله نخواهد بود و در آن از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا برای رفع مضل زباله نظیر بیوگاز، هاضم یا زباله سوز استفاده خواهد شد.  

گفتنی است؛ عرصه بازدید شده با حضور مدیران استانی و شهرستانی در کیلومتر 42 جاده هراز واقع است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.