با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

باید در کشورمان به ناخدا وصل شویم نه کدخدا/ مردم مسؤولان انقلابی و ولایی را سرکار بیاورند

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا مازندران گفت: باید در کشورمان به ناخدا وصل شویم نه کدخدا، زیرا اتصال به کدخدا ننگ و خفت به بار می‌آورد هرچند لازم است مردم هم مسؤولان انقلابی و ولایی را در انتخاب‌های خود سرکار بیاورند.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب در یادواره شهدای پایگاه شهید قاضی طباطبایی حوزه آیت‌الله خامنه‌ای مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار کرد: شهدا کاری کردند کارستان زیرا با خداوند خود معامله کردند و هیچ معامله‌ای ماندگارتر، ارزشمندتر و بزرگتر از معامله با خلق هستی نیست.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌شناسان در علم جامعه‌شناسی می‌گویند نیازهای افراد رفتارها را شکل می‌دهند، افزود: هر چه قدر نیازها شدیدتر باشند رفتارها متفاوت‌تر است هرچند جنس نیاز هم بسیار مهم است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی، تصریح کرد: شهدا راز و نیازشان برای خدا بود، سبکبال بودند البته جنس نیاز آنها برای خدا بود پس نماز و روزه، اعمال دینی و مذهبی آنها هم بوی خدایی می‌داد.

وی با تأکید بر خاطرات جان‌فشانی رزمندگان و شهیدان در جبهه حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: انسان‌ها در مقابل تکلیف که خداوند بر دوش آنها نهاد سه گروه هستند، عده‌ای تکلیف‌ستیز، افرادی تکلیف‌گریز و عده‌ای هم تکلیف‌پذیر هستند.

ترابی‌نسب با اشاره به اینکه افراد تکلیف‌ستیز نه تنها اصل تکلیف را قبول ندارند بلکه روبروی قانون خدا میایستند و با آن مقابله می‌کنند، یادآور شد: هم‌اکنون در جمهوری اسلامی مسؤولان و مدیرانی داریم که پست سازمانی دارند ولی اعتقادی به شهدا، خداوند، واجبات، محرمات و راهیان نور ندارند، معتقد به اعتقادات نبوده و آن را قبول ندارند ولی به دلیل شرایط آنها را به زبان نمی‌آورند هر چند این افراد بسیار خطرناک هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های تکلیفگریز اصل تکلیفی که خداوند برای انسان مشخص کرده را قبول دارند ولی حس و حال انجام آن را ندارند و افراد شرطی هستند، خاطرنشان کرد: خداوند هزاران نعمت به بندگانش داده است ولی اگر این بنده به چند درخواست و آرزوی خود نرسیده باشد همه چیز را فراموش می‌کند و حتی دیگر سراغی از نماز و روزه نمی‌گیرد.

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا مازندران با اعلام اینکه انسان‌های تکلیف‌پذیر افرادی هستند که کاری به نتیجه اعمال خود ندارند بلکه اعمال و وظایف را با تمام توان برای ادای تلکیف انجام می‌دهند، گفت: این افراد برای انجام درست تکالیف تلاش شبانه‌روزی به کار می‌گیرند البته افراد تکلیف‌پذیر برای انجام درست همه تکالیف خود را به آب و آتش می‌زنند.

این مسؤول با اعلام اینکه بعد ۴۰سال از گذران ایام دفاع مقدس شاهد هستیم که به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان امنیت، اقتدار، دستاوردهای نظامی، پزشکی و علوم مختلف کشورمان باعث تعجب جهانیان است،  بیان کرد: عده‌ای در جنگ تکلیف شغلی و شرعی داشتند ولی عده‌ای با عشق و دل به جبهه رفتند، افتخار آفریده و ماندگار شدند.

ترابی‌نسب با اشاره به اینکه امروزه جوانان ایران اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت گل کاشتند و داعش و داعشیان را رو به نابودی بردند، متذکر شد: نیروهای داعش به چندین کیلومتری مرز کشورمان آمده بودند و اگر رشادت شهدای دفاع از حریم اهل بیت نبود باید با داعش در داخل مرزها نبرد می‌کردیم.

وی با اعلام اینکه باید در جمهوری اسلامی، مجلس و ریاست جمهوری انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم، یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر باید افرادی سر کار بیایند که باعث افزایش عزت شوند، مدافع اسلام و ولایت باشند و خود را به دور از مردم ندارند، گفت: مدیران ارشد، میانی و پایین‌دست باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند زیرا این روزها دغدغه مردم نسبت به گذشته متفاوت شده است، هماکنون دغدغه مردم تغییرات رو به افزایش قیمت دلار، قیمت بنزین، ارز، وضعیت نابسامان بورش و قیمت 30 هزار تومانی شانه تخم مرغ است.

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا مازندران با اشاره به اینکه بر سر کار آمدن مسؤولان بی‌کفایت و بی‌لیاقت نشان از این دارد که ما به تکلیف‌مان عمل نکردیم و در انتخاب‌ها حساسیت نداشتیم، بیان کرد: نیاز کشور رئیس جمهور، نماینده و عضو شورای شهر جوان، مؤمن، معتقد، ولایی و انقلابی است، افرادی همانند شهید رجایی و باهنر که مشکلات مردم را کامل درک می‌کردند و همانند مردم زندگی داشتند همچنین این خصلت‌های بارز باعث شد که آنها هنوز هم در دل ملت محبوب و الگو باشند.

این مسؤول در پاسخ به مسؤولانی که اتصال به کدخدا را عامل پیشرفت کشور می‌دانند، گفت: باید در کشورمان دنبال ناخدا باشیم نه کدخدا، به دنبال کدخدا بودن در قضیه برجام و تحریم‌ها باعث شد تا بیشترین شکست و ناامیدی حاصل شود.

ترابی‌نسب بیان کرد: اگر مسؤولان کشورمان اهل رعایت بیت‌المال باشند، به دنبال پر کردن جیب آقازاده‌ها و خواستن همه چیز برای خود نباشند مردم دیگر نگران هیچ چیز نیست هر مدیران و مسؤولان زیادی هم در کشورمان فعالیت دارند که خداترس بوده، اهل حلال و حرام، رعایت بیت‌المال و دلسوزی برای حل مشکلات ملت هستند که تلاش‌های آنها نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به رشادت شهدا در هشت سال دفاع مقدس، گفت: لازم است روزانه رشادت و دلیری شهدا در صحن مجلس و هیأت دولت بازگو شود تا آنها بدانند برای چه سرکار آمده‌اند، برای میز و منسب‌شان چه جوانان پاکی فدا شدند و در جمهوری اسلامی چپاول، دست‌درازی به بیت‌المال و همه چیز را برای خود، خانواده و اطرافیانشان خواستن جایی ندارد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.