با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بسیاری از صنایع قابل دوگانه سوز شدن نیستند/کاهش تملک کارخانه ها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه حال صنعت و معدن بد است، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان قابلیت لازم را برای دوگانه سوز کردن سوخت ندارند.

منتشر شده

در

مجتبی رضوی در نشست خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه متأسفانه فاقد قدرت برنامه ریزی و هدف هستیم، گفت: اثری از چشم انداز و برنامه ۱۴۰۴ نیست.

وی با بیان اینکه نقطه کنونی وضعیت صنعت و معدن را تصور نمی‌کردیم، حال صنعت را بد دانست و گفت: کاری که اکنون درحال انجام هستیم، شبیه معجزه است.

وی با بیان اینکه تورم افسارگسیخته مشکلات را افزوده است، افزود: وقتی در کشوری با شرایط اقتصادی نامناسب زندگی می‌کنیم، تصور تاب آوری صنعت و معدن برابر مشکلات فراروی در آینده سخت است.

رضوی با تاکید براینکه باید از واحدهای صنعتی موجود که در حال فعالیت هستند به هر نحوی که شده باید حمایت کرد، گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش رود نمی‌توان انتظار داشت که صنعت زنده بماند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اظهار اینکه نرخ تعطیل شدن واحدها در دوره‌ای بسیار زیاد بود، گفت: با گذشت زمان شیب تعطیلی کم شده است و اکنون واحدی نداریم که تعطیل شده باشد.

وی افزود: بیشتر واحدهایی که به صنعت و معدن مراجعه می‌کنند نیازمند حمایت هستند و باید به آن توجه شود.

رضوی درباره احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل گفت: آمار واحدهای تملیک شده ۲۵۰ واحد بود که اکنون این تعداد به ۸۳ واحد کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه بسیاری از صنایع ما قابلیت دوگانه سوز شدن را ندارند، گفت: به عنوان نمونه کوره‌های آجر نسوز با گازوئیل جواب نمی‌دهد و باید فکری اساسی برای دوگانه سوز شدن سوخت کرد.

رضوی با عنوان اینکه بسیاری از واحدها توان دوگانه سوزکردن را ندارند، گفت: قراردادهای گاز شبیه قراردادهای بانکی است و دوگانه سوزکردن صنایع دارای بار مالی است و نمی‌توان آن را مجبور کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران یادآور شد: واحدهایی که دارای ایستگاه‌های بزرگ هستند قطعی گاز سبب بروز مشکلات فراوانی برای آنها می‌شود و مسائلی که به واسطه قطع گاز به صنعت تحمیل می‌شود در آینده نتایج خود را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.