با ما همراه باشید

سیاست

بیشتر دستگیرشدگان اغتشاش اخیر آمل لیدر غیربومی بودند/ اغتشاش با برنامه استکبار، اعتراض نیست

منتشر شده

در

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه بیشتر دستگیرشدگان اغتشاش اخیر غیربومی لیدر از شهرها و استان‎های دیگر بودند، گفت: اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و اغتشاش با برنامه دشمنان اعتراض نیست

سید عباس حسینی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه این شهرستان در بین نمازگزاران، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جبهه استکبار که برآمده از یک فرهنگ و گفتمان مدرنیته در غرب است در مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی استاده و همچنان این تقابل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه اخیر ضربات مهلک بر بدنه نظام استکبار در جای جای جهان به ویژه خاورمیانه فرود آورده است، افزود: این جنگ یک‌طرفه نبوده و در برخی موارد دشمن نیز حرکاتی علیه ایران انجام داد.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه امپراطور رسانه‌ای غرب طی سال‎های اخیر در قالب نبردهای گوناگون ضربات زیادی بر بدنه انقلاب وارد کرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که اگر من در این  جایگاه نبودم به عنوان افسر فضای مجازی در این فضا فعالیت می‌کردم همچنین امروزه دو حرکت این امپراتوری با عنوان تصویرسازی و روایتگری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بنگاه امپراتوری غرب تصویرسازی بسیار مخدوش و سیاه از نظام جمهوری اسلامی دارد و در مقابل به روایت‌های نادرست و جعلی به ویژه در حوادث اخیر و فتنه‌ها استناد کرده است، بیان کرد: فتنه‌ها آزمایش الهی هستند و منجر به ریزش و رویش‌هایی در سطح جامعه می‎شوند هرچند در فتنه‌ها افرادی از راه مستقیم و مسیر حق هم دور می‌شوند.

فرماندار آمل با اعلام اینکه بسیاری از عوامل فتنه ناشی از اختلافات و شکاف‌هایی است که در جوامع شکل می‎گیرد و دشمن بر روی آن با وقت فراوان برنامه‌ریزی می‌کند، متذکر شد: فتنه موجب ضرر و زیان سنگین در سطح جامعه می‌شود و به فرمایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‎توان در فتنه‌ها فرصت‌های ویژه‌ای را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مرزبندی و جبهه‌بندی افراد خاص در فتنه‌ها مشخص و شفاف می‌شود و می‌توان آن را عاملی برای رشد اجتماعی به ویژه در حوزه نخبگان دانست، گفت: همراهی مردم در فتنه اخیر نشان می‎دهد که مردم با وجود گلایه‎هایی که وجود دارد و با وجود شرایطی که هم اکنون در کشور حاکم است پای انقلاب و ولایت فقیه هستند.

حسینی با اشاره به برخی کارهای برزمین مانده و کاستی‎هایی که در کشور وجود دارد، یادآور شد: مسؤولان دولت سیزدهم با تلاش شبانه‎روزی تمام تلاش خود را به کار بستند تا کم و کاستی‎ها را با توان موجود برطرف کند و با کمک، همراهی و همدلی مردم بتوانند یک سطح قابل قبولی از رضایت‎مندی را در جامعه ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه با توجه به همه آسیب‎ها و گلایه‎ها مردم کشورمان همیشه همراه هستند و فریب بازی رسانه‎ای دشمن را  نخوردند، ادامه داد: آشوبگران و اغتشاشگران از 30 شهریور حرکت‎هایی را در شهرستان آمل طراحی کردند و وقایع تلخ را رقم زدند ولی با همراهی مردم و دستگاه‎های مختلف نتوانستند دست به کار اساسی بزنند و بیشتر در فضای مجازی و رسانه‌ای دست به بمباران خبری زدند.

حسینی با بیان اینکه دشمنان پس از تخریب با بزرگنمایی وقایعی که طراحی می‌کنند می‌خواهند فضای عمومی جامعه را به سمت خشونت و خشم برده و مردم را در این فضا حفظ کنند، افزود: خشونت و نارضایتی از دیگر برنامه‌های دشمن در جامعه است همچنین باید بدانیم امپراطوری رسانه‌ای غرب بیکار ننشسته و حجم تولید خبر، تحلیل، پیام‎ها و محتوای رسانه‎ای برای اتفاقات اخیر از سوی آنها بسیار فراوان بوده و حتی اتفاقات ساده را بزرگنمایی دارند.

وی یادآور شد: در دو هفته اخیر بیش از 900 میلیون توئیت، پست و تولید رسانه‎ای در فضای مجازی از سوی امپراطوری رسانه‌ای غرب انجام شد تا حضور مردم در صحنه را کمرنگ کنند و تحت شعاع قرار دهند.

فرماندار آمل گفت: سردمداران رسانه‌ای غرب به همراه عوامل استکباری، منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و نیروهای معترض آشوبگر تمام انرژی خود را برای ایجاد اتفاقات در سطح کشور صرف کردند و جنگ رسانه‎ای بزرگ را شکل دادند.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر چند نکته ضروری وجود دارد، ادامه داد: مدیریت بحران از مهمترین بحث‎ها است، اتفاقات 30 شهریور در آمل و شهرهای بزرگ کشور باعث بروز خسارات بسیار زیاد شد همچنین مهمترین مسئله در اوج اغتشاش و ناامنی برقراری امنیت و جلوگیری از اغتشاش است که در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گرفت.

حسینی با اعلام اینکه مسئله دیگر مدیریت درست، تحلیل و شناخت دقیق ماجرا است تا به درستی به آن پرداخته شود، یادآور شد: با شناخت دقیق می‌توان از خسارت‌ها و اتفاقات آینده جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برخی افراد تحلیل‎های ایدئولوژیکی از حوادث اخیر دارند که نادرست است، افزود: تعدادی افراد در تحلیل‎های خود اتفاقات گذشته را موجب ضعف ایدئولوژیکی نظام اسلامی می‎دانند البته رهبر انقلاب به درستی به این مسئله پرداخت که این انقلاب روزگاری نهال تازه شکوفا شده بود که تشکیلات منسجمی نداشتیم ولی به تعبیر رهبر انقلاب این نهال به درخت تنومند تبدیل شده و نباید به مباحث احساسی و سطحی دست زده و باید تحلیل درست داشته باشیم تا برخورد جدی شود.

حسینی با تأکید بر اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد، بیان کرد: تجمعات با برنامه‌ریزی مدون استکبار که منجر به تخریب بیت المال، آشوب و کشتن مردم بیگناه می‎شود اعتراض نیست، کسانی که اتفاقات ترور حرم شاه‌چراغ و حرکت تروریستی در آمل را رقم می‎زنند و شهروندان را در پیاده‌رو ناجوانمردانه به گلوله می‎بندد اغتشاشگر هستند و باید با آن برخورد جدی و اساسی شود.

وی با اعلام اینکه نظام اسلامی با این افراد برخورد بسیار سخت خواهد کرد، گفت: بسیاری از افراد معترض هستند و البته تعدادی از جوانان 18 ساله یا بیشتر از روی احساسات و همراهی وارد عرصه شدند که باید به درستی به این مقوله پرداخته شود و تحلیل صحیح داشته باشیم.

فرماندار آمل با بیان اینکه شرایط فرهنگی جامعه رو به جلو است و باید درک عمیق و صحیح از جوانان و نوجوانان داشته باشیم، افزود: درک درست می‌تواند دیدگاه صحیح را در برخورد با نسل جوانان و نوجوانان ایجاد کند البته باید تصویرسازی و اغناسازی در مقابل جوانان داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم جهاد تبیین برای آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان، ادامه داد: باید سکوت نخبگان نظام اسلامی نیز در اتفاقات اخیر بشکند.

حسینی جوانان را آینده‌سازان و ثروت‎های جامعه دانست و گفت: باید دستگاه‎ها و نهادهای اجرایی برای نسل نوجوان و جوان برنامه مطلوب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم در ایجاد امنیت در کنار دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در صحنه بودند و افراد زیادی در آمل شبانه‎روزی تلاش دارند تا فضای نامطلوب در اختیار دشمن قرار نگیرد، گفت: نقش علما و بزرگان دینی آمل در اغتشاشات اخیر ارزشمند بود و پس از رهنمودهای آنها خون تازه‌ای در رگ‎های نیروهای انقلابی و مردم ولایتمدار جریان پیدا کرد.

حسینی با بیان اینکه باید خدمت برای رضای خدا و دفاع از کیان اسلام باشد، ادامه داد: بیشتر دستگیرشدگان اغتشاش اخیر غیرآملی و غیربومی از شهرها و استان‎های دیگر به عنوان لیدر بودند هرچند در 50 روز گذشته کار و تلاش در آمل تعطیل نشد و در همین روزها جاده دسترسی 28 روستای آمل آسفالت شد و آسفالت مسیر ارتباطی 17 روستای دیگر در دست اقدام است که در مجموع برای بهسازی و آسفالت این راه‌روستایی بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار دولتی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان، با گرامیداشت هفته مازندران، گفت: میزبانی از مسابقات مختلف لیگ برتر فوتسال و والیبال در این شهرستان طی روزهای گذشته با سلامت کامل انجام شد همچنین فضای عمومی شهر و تحرک در حوزه خدمت‌رسانی به مردم تعطیلی ندارد.

حسینی با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ در حوزه شهری و روستایی، بیان کرد: تا پایان سال با همراهی مردم و مسؤولان تولید زباله در آمل را به نصف می‎رسانیم و عملیات تعریض مسیر ارتباطی و جاده‌های شریانی بخش امامزاده عبدالله و دهستان چلاو در دو ماه آینده با کمک بخش خصوصی و مردم انجام می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.