با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تحویل 50 واحد مسکن محرومان در مازندران

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد، 50 واحد مسکونی به مددجویان =استان در مناطق شهری و روستایی تحویل می‌شود.

منتشر شده

در

اقدامات محرومیت‌زدایی کمیته امداد در طول 40 سال گذشته بر کسی پوشیده نیست و در این بین کمیته امداد، تلاش برای توانمندسازی افراد در بخش‌های مختلف را با قوت در دستور کار دارد.

کمک به نیازمندان، سنت حسنه‌ای است که در همان ابتدای انقلاب، با تشکیل کمیته امداد در 14 اسفندماه در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت و اکنون تلاش می‌شود تا افراد در کنار کمیته امداد، از همراهی مستمر خیران و نیکوکاران برای این سنت حسنه بهره‌مند شوند.

در این بین کمیته امداد مازندران برای توانمندسازی مددجویان تلاش مستمری را آغاز و اکنون در آستانه سالروز کمیته امداد، واحدهای مختلف مسکونی را با هدف توانمندسازی افراد در این حوزه در دستور کار دارد.

همچنین با آغاز دهه فجر توزیع 40 هزار سبد کالا در دستور کار قرار گرفت و اکنون در آستانه سال نو 20 هزار سبد کالا در قالب بسته‌هایی حمایتی در بین افراد تحت حمایت توزیع شد و تا پایان امسال این تعداد به 40 هزار سبد کالا می‌رسد.

تحویل 50 واحد مسکن محرومان در مازندران

مدیرکل کمیته امداد مازندران در حاشیه کلنگ‌زنی ساختمان جدید امداد گفت: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد، 50  واحد مسکونی به مددجویان امداد مازندران در مناطق شهری و روستایی تحویل می‌شود.

رضا نوروزی با اعلام اینکه نیمی از این واحدها در شهرستان جویبار واقع شده است؛ تلاش داریم تا این واحدها به طور متمرکز و با حضور استاندار مازندران به جامعه هدف تحویل شود.

وی در ادامه به توزیع 20 هزار سبد کالا در بین مددجویان امداد از بهمن ماه تاکنون خبر داد و افزود: این طرح در مرحله نخست در شهرستان نکا با توزیع 1700 سبد کالا آغاز و تا پایان اسفندماه امسال با کمک خیرین به 40 هزار سبد می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران همچنین از تامین وسایل گرمایشی و توزیع 2500 بخاری برای مناطقی که از نعمت گاز برخوردار هستند خبر داد و یادآور شد: توزیع وسایل گرمایشی در روستاها و مناطق برخوردار از گاز که نیاز افراد باشد با قوت اجرایی می‌شود.

نوروزی گفت: محور اصلی فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه فکری فرهنگی و اقتصادی است و در این حوزه با تمام توان وارد عمل شده‌ایم.

ساخت ساختمان اداری جدید امداد نکا در 2 سال

مدیر کمیته امداد مازندران هم با تأکید بر حفظ کرامت مددجویان بیان داشت: ساختمان جدید امداد نکا با هدف ارائه خدمات بهتر به مددجویان در حال ساخت است و تلاش داریم تا در مدت 2 سال به اتمام برسد.

حسین بریمانی با اعلام اینکه اولویت کمیته امداد، توانمندسازی جامعه هدف است؛ افزود: خیران و مردم نیکوکار نقش مهمی در کاهش جمعیت نیازمندان زیرپوشش دارند و در این بخش باید فعال‌تر از گذشته وارد عمل شوند.

وی بر لزوم حل مشکلات نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیران تأکید کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد ، مردم و معتمدان محلی بوده است که اجرایی شد و تلاش داریم تا در این بخش از طریق مردم و شناسایی افراد نیازمندان در محلات، خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

در این مراسم علاوه بر کلنگ‌زنی ساختمان اداری کمیته امداد نکا، از برخی از طرح‌های اشتغال‌زایی این شهرستان هم بازدید شد.

به گزارش فارس، تلاش برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد از برنامه‌های مهم و جدی این نهاد است؛ به طوری که در سال‌های گذشته شاهد توانمند شدن افراد بسیاری دئر این حوزه بودیم اما اکنون با شرایط اقتصادی موجود در جامعه، شاهد افزایش این جمعیت هستیم و باید چاره‌اندیشی شود.

فراهم کردن زندگی مطلوب و مناسب برای هر ایرانی از وظایف مهمی است که برعهده نظام است و در این بین کمیته امداد تلاش دارد تا با ارائه مستمری و تلاش برای ایجاد زندگی در حد متوسط برای این افراد؛ شرایط خوبی را فراهم کند؛ تا شاهد وضعیت اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مناسب در بین خانواده‌های مختلف باشیم.

این نهاد با استفاده از اعتبارات دولتی و جلب مشارکت‌های مردمی تلاش دارد تا برای حمایت از نیازمندان از طریق مددرسانی در امور درمان، جهیزیه، امور فرهنگی، تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، آموزش خانواده، پرداخت وام‌های کارگشایی و اشتغال و امور مسکن و ساختمان و پرداخت مستمری در جهت ریشه‌کنی فقر گام بردارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.