با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تداوم بارش‌های زمستانی در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: شاهد نفوذ سامانه سرد و بارشی در استان بودیم که این وضعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

منتشر شده

در

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران  اظهار کرد: همانگونه انتظار داشتیم بارش‌های پراکنده از صبح امروز شروع شد که از بعدازظهر گسترش پیدا کرد.

وی افزود: امشب و فردا با تقویت  جریانات سرد و مرطوب شمالی انتظارداریم به‌تدریج بارش‌ها در سطح آسمان مازندران تشدید شود که شاهد بارش‌ برف در ارتفاعات و کاهش  محسوس دما در استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: پیامد این سامانه بارشی آب‌گرفتگی در شهر های ساحلی و جلگه ‌ی استان، مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و انسداد جاده‌های کوهستانی بوده که توصیه بر پرهیز از تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و استحکام وترمیم سازه‌های سست بنیان است.

اسدی با اعلام اینکه براساس نقشه‌های هواشناسی، این سامانه بارشی از بامداد شنبه به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود، افزود: با توجه به صاف شدن هوا کمینه دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای یک تا سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: اوایل هفته آینده شاهد هوایی صاف همراه با افزایش دمای هوای روزانه هستیم ولی کماکان شب سرد و زمستانی خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران تا روز شنبه به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.