با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تداوم روند کاهشی قیمت مرغ در بازار

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت مرغ درحال طی کردن روند کاهشی است به‌طوری‌که قیمت این محصول در بازار به ۲۱هزار و در مرغداری به حدود ۱۵هزار تومان رسیده است.

منتشر شده

در

بازار مرغ همواره در نوسان است و تولیدکنندگان در این عرصه همواره با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند.

بحث تامین نهاده‌ها و ازسویی دیگر به‌موقع در دسترس بودن آن باتوجه به مشکلات حمل و نقل یکی از مشکلاتی است که همواره مرغداران استان مازندران با آن مواجه هستند و همین موضوع سبب می‌شود بازار باب میل‌شان نباشد.

در برهه‌ای از زمان قیمت مرغ به پرواز درآمد و حتی به حدود ۳۵هزار تومان در بازار رسید باتوجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی صورت گرفته این محصول روند کاهشی خود را در پیش گرفته که این موضوع نشان‌دهند چه میزان تولید این محصول به نهاده‌ها وابسته است.

علیرضا عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قیمت مرغ درحال طی کردن روند کاهشی است به‌طوری‌که قیمت این محصول در بازار به ۲۱هزار و درب مرغداری به حدود ۱۵هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی قیمت مرغ همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: یکی از مسائلی که مدیریت بازار مرغ از اهمیت به‌سزایی برخوردار است مدیریت بحث نهاده‌ها است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در کنار مشکلات تامین نهاده‌ها یکی از مسائل مهم بحث مشکلات خرید نهاده‌ها که گاها خیلی دیر به دست مرغدار می‌رسد حتی برخی اوقات زمانی به دست مرغدار می‌رسد که مرغ از سالن تخلیه شده در حالی‌که ۱۰ روز بعد از خرید باید به دست تولیدکننده برسد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

عطائی‌نژاد با اعلام اینکه روند کاهشی قیمت مرغ کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که تولیدکنندگان این عرصه باید به آن توجه کنند رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای باتوجه به فصل سرد سال و بحث بیماری‌های تنفسی است که توجه به آن ضروری خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.