با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

توجه به رژیم حقوقی خزر لازم است

رئیس خانه مطبوعات کشور، امنیت شغلی را از مهمترین دغدغه های خبرنگاران بیان کرد و گفت: نامشخص بودن وضعیت شغلی مشکل عمده است.

منتشر شده

در

مصطفی کواکبیان در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه های خزر با بیان اینکه بیش از ۲۸ روزنامه در سه استان شمالی وجود دارد گفت: این درحالی که این استان ها نصف روزنامه های پایتخت را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به مشکلات فراروی حوزه رسانه و مطبوعات خواستار تلاش و همت مجلس و خانه مطبوعات برای رفع آن شد و گفت: امنیت شغلی اصحاب رسانه از جمله دغدغه ها است و نامشخص بودن وضعیت صنفی از مهمترین مشکلات است.

وی بیمه خبرنگاران را از دیگر دغدغه ها برشمرد و گفت: این مسئله تا حد زیادی در برخی استان ها حل شده است و در زمینه مالیات نیز مطبوعات از آن معاف هستند.

کواکبیان با انتقاد از پایین بودن دستمزد ماهانه خبرنگاران گفت: درآمد ماهیانه برخی خبرنگاران کمتر از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و از این بابت انتقاد داریم.

رئیس خانه مطبوعات با اظهار اینکه خبرنگاران مطالبات مردم را مطرح می کنند گفت: هرچه ارتباط مدیران با رسانه ها بیشتر باشد دستگاه های اجرایی سود می برند.

وی با اشاره به عضویت پنج هزار و ۵۰۰ نفر در خانه مطبوعات کشور گفت: ۷۳۳ نفر از این تعداد مختص استان های شمالی است.

رئیس خانه مطبوعات ایران با تاکید براینکه باید در فضای رسانه ای بازتعریف شود به مسائل فراروی دریای خزر اشاره کرد و گفت: اگر قرار است درباره دریای خزر دغدغه داشته باشیم باید به رژیم حقوقی خزر توجه شود.

وی گفت: سرسوزنی کمتر از ۲۰ درصد در رژیم حقوقی دریای خزر قانع نخواهیم شد و از آن کوتاه نخواهیم بود و خط القعر و بستر دریا باید مبنا قرار داده شود و دو قرارداد تاریخی 1921 و 1940 مورد توجه قرار گیرد.

کواکبیان توزیع عادلانه امکانات برای همه نشریات را لازم دانست و افزود: 16 وظیفه به خانه های مطبوعات واگذار شده که نظارت بر توزیع آگهی های دولتی از جمله وظایف است .

رئیس خانه مطبوعات کشور از تدوین شیوه نامه تقسیم آگهی های دولتی خبر داد و گفت: همچنین اهالی رسانه باید از سیاست های منطقی و فرهنگی دولت حمایت کنند و پای آن ایستادگی کنند.

کواکبیان با اظهار اینکه اساسنامه های کشوری خانه مطبوعات وجود دارد گفت: باید ثبت استانی اساسنامه ها را حذف کنیم و در این زمینه برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه آخرین خبرها حکایت از آن دارد که کشتی توقیف شده ایران از جبل الطارق حرکت می کند گفت: همچنین در عرصه دیپلماتی اروپایی ها اگر به تعهدات پایبندی نشان دهند شاید وارد گام سوم نشویم اما در غیر این صورت گام های بعدی را محکم تر برخواهیم داشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.