با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

توزیع 800 هزار سبد حمایتی کالا بین نیازمندان مازندرانی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به توزیع 800 هزار سبد حمایتی کالا بین نیازمندان استان، گفت: تعداد 34 منطقه آسیب‌پذیر در استان وجود دارد که دو منطقه در شهرستان آمل جای دارد.

منتشر شده

در

علی رجبی شامگاه پنج‌شنبه در آئین افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستای بزمینان بخش مرکزی، اظهار کرد: باید در جامعه همه دست به دست هم دهیم تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال است که مردم کشورمان با بحران کرونا روبرو هستند و این ویروس کشنده بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات بسیار زیاد روبرو کرده است، افزود: تاکنون بیش از ۷۰ هزار سبد حمایتی و معیشتی کالا از سوی سازمان‌های خیریه مردم نهاد بین خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده کرونای مازندران توزیع شد و در مجموع تعداد ۸۰۰ هزار بسته حمایتی و سبد کالا توزیع شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: برای استفاده دانش‌آموزان در فضای مجازی درخواست تهیه 20 هزار عدد تبلت داریم که در این بین 6 هزار وام کم‌بهره با سود دو درصد در بین افراد متقاضی توزیع می‌کنیم.

این مسؤول ادامه داد: تعداد ۱۴ هزار تبلت با ارزش ریالی هر تبلت حداقل ۳میلیون تومان به صورت رایگان تقدیم دانش‌آموزان شد.

رجبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۳۴ منطقه آسیب‌پذیر مازندران، بیان کرد: برای پنج دستگاه در سال آینده حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و با تهیه این دستگاه‌ها از تهران برای ۷ دستگاه در پنج شهرستان مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لحاظ کردیم.

وی با اعلام اینکه باید از شرایط مهیا و امکانات لازم برای رفاه حال شهروندان و هم‌استانی‌ها بهره بگیریم، خاطرنشان کرد: باید در برخورد با مردم وفای به عهد داشته باشیم.

رجبی با اشاره به دو منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد و رضوان ۳۸ در شهرستان آمل، گفت: برای ساماندهی بهتر رضوان ۳۸ از سوی سازمان بازآفرینی شهری شهرداری آمل و خیران ستاد مشترک تشکیل شده است و با لحاظ کردن کتابچه در آینده نزدیک مشکلات این منطقه حل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در این مراسم با اشاره به افتتاح یازدهمین خانه هلال روستایی در روستای بزمینان بخش مرکزی، اظهار کرد: تعداد پنج خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر آمل در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

جمشید نیک‌زاد با اعلام اینکه خانه‌های هلال روستایی در روستاهای بزمینان، وانا، سنگ‌چال، نظام‌‌آباد و قادی‌محله افتتاح می‌شود، افزود: در مجموع تعداد خانه‌های هلال مدیریت بحران روستایی به ۱۱ خانه هلال فعال در سطح روستاهای شهرستان می‌رسد.

وی با اشاره به اهداف گسترده ایجاد خانه هلال روستایی، تصریح کرد: انجام آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری مانورهای امدادی و دوره‌های آموزشی از طریق خانه‌های هلال روستایی انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به تاثیر بسیار خانه هلال در تاب‌آوری مردم در زمان حوادث و بحران‌ها یادآور شد: پس از فراگیری دوره‌های آموزشی در هر زمان و به هر دلیل اتفاقی برای مردم بیافتد، از بین خودشان قبل از رسیدن تیم‌های امدادی امدادرسانی انجام می‌شود تا نیروهای پشتیبانی و امدادی به محل حادثه اعزام شوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: علاوه بر روستاها در نقاط مختلف شهری همانند شهرک‌ها و بلوک‌های شهری قابلیت راه‌اندازی و تاسیس خانه هلال وجود دارد و همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان آمل آمادگی لازم دارد تا در هر نقطه‌ای که شورایاران هماهنگی های لازم را انجام داده و درخواست خود را ارائه دهند خانه هلال و مدیریت بحران شهری راه‌اندازی شود.

نیکزاد با اشاره به همکاری بخشداران، دهیاران و شورایاران در روستاها و مناطق مختلف شهری، گفت: امیدواریم به زودی در همه روستاها و محلات آمل شاهد فعالیت یک خانه هلال و مدیریت بحران باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.