با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ثبت نام ۹۳ هزار زائر اربعین از مازندران در سامانه سماح

مدیر سازمان حج و زیارت استان مازندران بابیان اینکه تا امروز ۹۳ هزار و ۱۲۹ زائر اربعین از این استان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، گفت: همچنان مهلت ثبت‌نام برای داوطلبان وجود دارد.

منتشر شده

در

 

حبیب‌الله ساداتی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران به اربعین، بابیان اینکه ۱۴ کمیته ذیل ستاد اربعین استان مازندران مشغول به کار است که یکی از آن‌ها کمیته اعزام محسوب می‌شود، ابراز کرد: رسالت این کمیته ساماندهی زائران و داوطلبان برای اعزام به اربعین است که خوشبختانه تاکنون این امر بدون مشکل خاصی و با حضور پرشور مردم انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه داوطلبان برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین می‌توانند در سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir  ثبت‌نام کنند، افزود: تا امروز، دوشنبه ۹۳ هزار ۱۲۹ نفر از استان مازندران در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان مازندران گفت: با توجه به لغو ویزا، استقبال مردم برای ثبت‌نام نسبت به سال گذشته بیشتر شده به‌گونه‌ای که در سال گذشته ۵۱ هزار نفر از استان مازندران برای اربعین ثبت‌نام کرده بودند و امسال تا امروز این میزان ۸۲ درصد افزایش‌یافته است.

ساداتی بابیان اینکه تمام زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند شامل خدمات بیمه‌ای و درمان می‌شوند، تأکید داشت: در پایان ثبت‌نام در سامانه سماح یک کارت شناسایی برای زائران ایجاد می‌شود که زائران حتماً این کارت را چاپ و همراه خود داشته باشند.

وی بابیان اینکه زائران اربعین همچنین باید نکاتی را مدنظر قرار دهند که نخستین آن‌ها این است که هدف هر فرد از این سفر معنوی باید مشخص‌شده باشد، ابراز کرد: داشتن گذرنامه معتبر و رعایت مقررات در کشور عراق در کنار مسائلی چون همکاری لازم با مسئولان ایرانی و عراقی در برقراری نظم و … ازجمله دیگر نکاتی است که زائران باید به آن توجه کنند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان مازندران بابیان اینکه زائران دانشجو و طلاب مشمولیت سربازی خود را در سیستم ثبت کنند تا در مرز دچار مشکل نشوند، تأکید داشت: زائران حتماً قبل از سفر با مراجعه به مراکز درمانی واکسن مننژیت را دریافت کنند و در طول سفر داروهای موردنیاز خود را حتماً به همراه داشته باشند و درنهایت از حمل هرگونه مواد مخدر و داروهای روان‌گردان جلوگیری کرده و مراقب اموال و اشیا خود باشند.

ساداتی افزود: با توجه به تحت‌الشعاع قرار دادن بحث اربعین حسینی توسط دشمنان از زائران می‌خواهیم تا برای خنثی کردن این توطئه‌ها، عکس و فیلم‌های گرفته‌شده از شور حسینی را در فضای مجازی مخابره کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.