با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ثبت نام 20 هزار کارگر مازندرانی برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا

اصغری گفت: 17 هزار پرونده در روابط کار و 16 هزار پرونده سخت و زیان آور در مازندران تشکیل شده است و با تمام توان در تلاش هستیم تا مشکلات کاری کارگران برطرف شود.

منتشر شده

در

کامران اصغری از ثبت نام 20 هزار کارگر مازندرانی برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، کامران اصغری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران در دیدار تشکلات کارگری با استاندار مازندران به مناسبت هفته کارگر گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا از نشست های روز کارگری جلوگیری شد تا سلامت افراد حفظ شود.

وی افزود: در استان آنچه منویات دولت بود اجرایی شد و در حمایت از بیماران و تولید ماسک و معافیت مالیاتی 20 درصدی؛ 20 هزار کارگر که شغل خود را به صورت مقطعی از دست داده بودند برای بیمه کارگری ثبت نام کردند و 7 هزار پرداخت بیمه بیکاری اخذ شد.

اصغری ادامه داد:در بحث معیشت کارگران و افراد آسیب پذیر نیز کمک حمایتی  200 تا 600 هزار تومان واریز شد.

وی اظهار کرد: برخی از دستفروشان و رانندگان و کارگران ساختمانی نیز وام یک تا دو میلیون تومانی دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: وام یک میلیونی هم به تمام یارانه بگیرانی که داوطلب به دریافت بودند؛ پرداخت شد.

اصغری در خصوص عدم پرداخت حقوق معلمین حق التدریسی در ایام کرونا گفت:متاسفانه قرارداد آموزش و پرورش با افراد حق التدریسی، موقت و حقوق کارمزدی و ساعتی است و زمانی که کار نمی‌کنند؛ حقوق وجود ندارد.

وی بیان داشت: در مورد حق التدریسی بودن دانشگاه آزاد هم نیازمند هم اندیشی بیشتر با مسئولان هستیم تا بررسی ها انجام شود و شامل حقوق کار شوند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران افزود: خوشبختانه مسائل و مشکلات کارگری استان بصورت ماهانه بررسی می شود تا با بررسی مشکلات روز جامعه کارگری مصوبات خوبی داشته باشیم.

اصغری در پایان گفت: 17 هزار پرونده در روابط کار و 16 هزار پرونده سخت و زیان آور در مازندران تشکیل شده است و با تمام توان در تلاش هستیم تا مشکلات کاری کارگران برطرف شود.

 تعیین تکلیف بیمه نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش

در ادامه سید علی اصغر محمودی؛ مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هم گفت: در آموزش و پرورش بخش عمده ای از نیروهای بکار گرفته مشمول قانون کار هستند اما به بحث بیمه ای آنان توجه نمی شود و این مشکل همچنان باقی است و باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نیرو استخدام این سازمان است اما حق بیمه نادیده گرفته می شود و توجهی به این امر خلاف قانون است./ ایلنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.