با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ثبت 70 هزار سند مقالات پژوهشگران ایرانی در پایگاه‌های بین‌المللی

معاون پروهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات با اشاره به وضعیت علمی و پژوهشی مطلوب مراکز علمی کشور، گفت: تعداد مقالات پژوهشگران کشورمان در سال 2020 حدود 70 هزار سند در پایگاه‌های بین‌المللی به ثبت رسیده که رتبه‌مان از نظر تعداد مقالات در جایگاه 15 است.

منتشر شده

در

غلامحسین رحیمی شعرباف شامگاه جمعه در بازدید از امکانات و دستاوردهای دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین این شهرستان که با حضور رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص در زمینه علم، فناوری و دستاوردهای علمی است که مراکز آموزش عالی و مراکز علمی در این شهرستان کم نداریم.

وی با اعلام اینکه باید برای دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین مرکز رشد و نوآوری ایجاد شود، افزود: مشارکت در ایجاد مقالات بین‌المللی سودمند زمینه توسعه فناوری را در کشور مهیا می‌سازد و باید زمینه برای رشد همه جانبه دانشجویان فراهم باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه همان‌طور که دانشجویان از لحاظ علمی رشد و ترقی دارند باید در زمینه فرهنگی، سیاسی، دینی و مشارکت‌های اجتماعی رشد کنند، تصریح کرد: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین در زمینه‌های گوناگون فعالیت ‌دارد هرچند افتخارآفرینی دانشمندان جوان و نخبه ایرانی در عرصه بین‌المللی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است و با توجه به بیانات و منویات رهبر انقلاب اسلامی سمت و سو گرفته است.

این مسؤول با اعلام اینکه با ارتباط تنگاتنگ با مراکز آموزش عالی، مرکز رشد و پارک علم و فناوری مازندران می‌توان به تبادل علم و دانش دست زد، یادآور شد: باید در زمینه علمی مدیریت درازمدت داشته باشیم و هدف‌مان همیشه شفاف باشد.

رحیمی شعرباف با اشاره به وضعیت علمی و پژوهشی مطلوب مراکز علمی کشور، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات پژوهشگران کشورمان در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ هزار سند در پایگاه‌های بین‌المللی به ثبت رسیده که رتبه‌مان از نظر تعداد مقالات در جایگاه ۱۵ است.

 

لزوم حمایت از دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین در مسیر علم و فناوری

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این بازدید علمی اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص علمی، فناوری و فرهنگی است و باید سرای نوآوری در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ایجاد شود.

رضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه این مرکز علمی و فناوری نوپا است و باید برای حمایت، رشد و ترقی آن دست مسؤولان و دانشمندان پرتلاش مجموعه را بگیریم، افزود: با هماهنگی و همکاری وزیر علوم و تحقیقات و معاون آن زمینه برای رشد، بالندگی و توسعه علمی مجموعه فراهم کنیم.

وی گفت: باید با همکاری مسؤولان و مدیران کشوری و استانی براساس  نام دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین در مسیر علم، دانش و فناوری جدید حرکت کنیم.

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در ارائه گزارش به معاون پزوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات، اظهار کرد: این مرکز علمی با ۱۳۲ پست هیأت علمی و ۱۵۳ پست غیر هیأت علمی دارای سه پست معاونت و ۱۱ پست مدیریت فعالیت دارد، ۴۳ پست هیأت علمی فعال در مجموعه بوده و ۷ پست هیأت علمی دیگر با کسب مجوزات لازم طی ماه‌های آینده به این دانشگاه افزوده می‌شود.

اکبر حاجی‌زاده مقدم افزود: این دانشگاه دارای چهار دانشکده فعال دامپزشکی، زیست فناوری، علوم گیاهان دارویی و مهندسی فناوری‌های نوین است.

 

سرانه ۳.۸ درصدی تعداد مقاله به تعداد استاد در دانشگاه فناوری‌های نوین آمل

وی با اعلام تلاش یک استاد تمام، ۹ دانشیار و مابقی استادیار در بین اعضای هیأت علمی باعث شده تا نسبت دانشجو به هیأت علمی به ۴۳.۸ درصد برسد، یادآور شد: دانشگاه دارای یک هزار و ۸۸۴ دانشجو بوده که ۸۳۷ دانش‌آموخته از گذشته تا حال داریم.

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اشاره به فعالیت‌های حوزه پژوهشی، سرانه تعداد مقاله به تعداد استاد در سال ۱۳۹۹ را به میزان ۳.۸ درصد عنوان کرد و گفت: تعداد مقالات در سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۰۵ مقاله، در سال ۱۳۹۸ به تعداد ۱۳۰ مقاله و در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۱۶۳ بوده است و متوسط رشد ۱۳ درصدی در تعداد مقالات چاپ شده در هر سال به تعداد اساتید را شامل شد.

این مسؤول با اعلام چاپ ۲۲ جلد کتاب شامل ۱۱ جلد تألیفی و ۱۱ جلد ترجمه، خاطرنشان کرد: تعداد چهار ثبت اختراع در سال گذشته داشتیم البته با تعداد ۳۲ کارمنند نسبت کارمند به اعضای هیأت علمی ۰.۷۷ درصد است.

حاجی‌زاده گفت: با تلاش شبانه‌روزی همه اساتید و اعضای هیأت علمی بر آن هستیم تا در مسیر رشد و توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه فناوری‌های نوین تمام کوشش خود را به کار ببندیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.