با ما همراه باشید

سیاست

ثمره توهین به علما و روحانیت خروج از دین و خاری است/ افراد خارج‌نشین به مردم‌مان رحم نمی‌کنند

منتشر شده

در

امام جمعه آمل با اعلام اینکه ثمره اهانت به دین، علما و روحانیت خروج از دین و خاری است، گفت: افرادی که در خارج مرزها دعوت به اغتشاش، توهین به دین و آشوب دارند به مردم کشورمان رحم نمی‎کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: تقوا تنها عامل برتری افراد مقابل خداوند است و هرچه افراد باتقواتر و پرهیزگارتر باشد در نزد خداوند جایگاه ویژه دارند.

وی افزود: تقوا لباس ارزشمند و ماندگاری است که در دنیا و آخرت باعث آبرو و عزت می‎شود پاکدامنی و تقوا پس رستگاری دنیوی و اخروی را به ثمر می‌آورد.

امام جمعه آمل با اشاره به توهین و بی‌احترامی به علمای دین و روحانیون در اغتشاشات اخیر تصریح کرد: این حرکات زشت و دردآور پسندیده نیست و باید با عاملان هتاکی و بی‌احترامی به مقام روحانیون برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند که اگر کسی به عالم و فقیه از فقهای اهل بیت توهین و جسارت کند از مذهب شیعه خارج شده، بی‎دین می‎شود، خاطرنشان کرد: افرادی که به فقها توهین می‌کنند اسیر خوارج می‌شوند و به دنبال فرقه‌های بیگانه می‌روند.

یعقوبیان متذکر شد: ثمره اهانت به دین، علما، نمادهای حسینی، علمای ربانی و کسانی که از دنیا بریدند و تمام فکر و قلب آنها خدمت به دین و خاندان اهل بیت بوده، این است که از دین خارج می‌شوند، هیچ عزتی برای آنها باقی نمی‎ماند و خار و ضعیف دنیا و آخرت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه یک هزار و 400 سال تاریخ نشان داد هرکس با علما و مروجان دین اسلام و سیره اهل بیت در افتاد زلیل و پست شد، بیان کرد: هم‎اکنون هر فردی علیه رهبر انقلاب اسلامی حرف زد، قلم زد و علیه ولی فقیه برپاخاست مفتضح و خار شده و باید آنها را در جامعه خار و مفلوک دید. امام جمعه آمل با تأکید بر اینکه انسان باید برای هر کاری به گذشته و تاریخ نگاه کند و از آن درس عبرت بگیرد، یادآور شد: مگر مردم در طول یک هزار و 400 سال بی‌فکر بودند که خشت در خانه عالم را می‌بوسیدند و هرگاه به مشکل برمی‎خوردند به عالمان دین رجوع می‎کردند، باید در همه مسائل فکر و تأمل کرد و دست به اقدامات نابخردانه و پست نزد.

یعقوبیان با بیان اینکه نگاه به ایام هشت سال دفاع مقدس که هر روز آن یوم‌الله است می‎تواند ما را جاوید و رستگار کند، ادامه داد: روزهای دفاع مقدس باعث هدایت بوده و مایه آبرومندی دنیوی و اخروی می‌شود.

وی بیان کرد: اسیر شهوت و غضب شدن، دل در گرو فساد و فحشا دادن و به دنیا دل بستن عزت نمی‎آورد، افرادی که در خارج مرزها نشسته‎اند و مردم را دعوت به اغتشاش، آشوب، فساد و بی‎حرمتی می‎کنند تا دهن‌کجی به دین، مذهب و نظام اسلامی شود به همین مردم کشورمان رحم نمی‎کنند زیرا آنها به دنبال عزت و اعتبار مردم ایران نیستند.

امام جمعه آمل ادامه داد: بلکه آنهایی که به دنبال عزت، اقتدار و اعتبارتان هستند یک هزار و 400 سال سابقه و سند دارند.

وی با اعلام اینکه پای هر عهدنامه و قرارداد ننگین امضای یک کت و شلواری است ولی پای یکی از این عهدنامه‌های ننگین امضای یک فقیه و عالم دین نیست، تصریح کرد: تمام تلاش فقها عزت، سروری، سربلندی و افتخار مردم است.

یعقوبیان با اعلام اینکه با مقایسه روزهای ننگین قبل و روزهای پرافتخار بعد پیروزی انقلاب اسلامی می‎توان به دستاوردهای بزرگ رسید، گفت: درگاه اهل بیت به روی همه افراد باز است و مسیر بازگشت در پیشگاه خداوند همیشه مهیا است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.