با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

جزئیات کامل روند بیماری تا احیای ناموفق علامه حسن‌زاده آملی از زبان دکتر آسوری

دکتر آسوری از نزدیکان بیت علامه حسن‌زاده آملی جزئیات کامل از روند بیماری، چگونگی درمان تا احیای ناموفق قلبی معظم‌له که منجر به ارتحال آن عالم وارسته بوده است، را اعلام کرد.

منتشر شده

در

دکتر محسن آسوری شب گذشته در مراسم شب وداع با پیکر پاک علامه ذوفنون و سالک توحیدی آیت‌الله حسن‌زاده آملی اظهار کرد: زبان از توصیف و بیان فضائل علامه حسن‌زاده آملی واقعا ناتوان و قاصر است.

وی افزود: باید افسوس و حسرت خورد که این سرمایه گرانبها و ارزشمند دینی، معنوی و عرفانی را از دست دادیم،  زیرا معظم‌له همیشه منبع خیر و پدر بزرگوار و دلسوز برای همه مردم بودند.

دکتر آسوری در تشریح بیماری علامه حسن‌زاده آملی تصریح کرد: حدود دو ماه بیماری معظم‌له با توجه به سابقه بیماری قلبی، ناراحتی کلیوی و دیابت شدت گرفته بود و حتی در یک مرحله اقدامات با اقدامات درمانی موثر حال آن عالم وارسته رو به بهبودی بوده است.

وی ادامه داد: بعد از سه هفته بهبودی متاسفانه طی سه روز قبل ارتحال، بیماری قلبی حضرت علامه دوباره تشدید شد و در روز اتفاق ناگوار رحلت آن عالم فرزانه، ایشان دچار سکته شدند تا کار درمانی به دلیل اختلال در قلب، ریه و کلیه سخت شود.

این پزشک آملی گفت: در ادامه مجبور شدیم ظهر روز شنبه آیت‌الله حسن‌زاده را در بیمارستان امام رضا(ع) آمل بستری کنیم که در این روز با مقداری کاهش هوشیاری هم همراه شده بودند.

آسوری با اعلام اینکه کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع) اقدامات درمانی لازم را انجام دادند، بیان کرد: در حالی که علایم حیاتی معظم‌له رو به بهبود بود، متأسفانه ساعت ۲۰ و ۴۷ دقیقه آیت‌الله حسن‌زاده دچار ایست تنفسی شدند، که در این هنگام عملیات احیا با موفقیت انجام شد و تا حدی حال ایشان بهبود پیدا کرد ولی دوباره ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه همان شب ایست قلبی دوم داشتند و متأسفانه احیا مؤثر واقع نشد و حدود ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه عملیات احیا متوقف شد و این عالم فرزانه جهان اسلام به ملکوت اعلا پیوستند.

وی با بیان اینکه جهان تشیع و دنیای اسلام داغدار این مصیبت عظما است، یادآور شد: ولی خدا، ولی همه مردم و ملت‌ها است ما با نهایت تأسف ولی خدا، معلم عصر، علامه دهر و علامه ذوفنون را دیگر در بین خود نداریم.

آسوری با قدردانی از تلاش‌های تیم پرستاری، پزشکی و همه نیروهای بیمارستان امام رضا(ع)، بیان کرد: باید از تلاش‌های شبانه‌روزی تیم پزشکی و درمان معظم‌له در طول ایام بیماری و مشاوره‌های فراوان آنها سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به خاطرات متعدد از حضرت علامه حسن‌زاده آملی از گذشته، تاکنون و حتی زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: ایشان بسیار به حرف کادر پزشکی گوش می‌دادند و تابع توصیه‌های کادر درمان بودند، حتی در زمان شیوع کرونا به شدت رعایت همه جانبه توصیه‌های بهداشتی را داشتند.

این پزشک معالج علامه حسن‌زاده آملی افزود: ایشان تزریق واکسن را هم انجام دادند، در این مدت از منزل بسیار کم خارج می‎شدند و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتما ماسک استفاده می‌کردند، فاصله‌ها مراعات کرده و تبعیت ایشان از روال پزشکی بسیار جالب و درس‌آموز بود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.