با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

حاج قاسم به جهان اسلام و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا تعلق داشت

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه اگر مدیری امروزه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم را داشت باید به او احسنت بگوییم، گفت: حاج قاسم متعلق به ملت ایران نبود، بلکه برای جهان اسلام و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا بود.

منتشر شده

در

پایگاه خبری آمل نیوز – قربانعلی مسافر / نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلای قدس جمعه شب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های کرونایی با حضور پرشور مردم ولایتمدار برگزار شد.

یکی از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم، اظهار کرد: در نزد خداوند کوچکترین خیر و نیکی و یک ذره از بدی و شر ماندگار بوده و محاسبه می‌شود.

سردار حسن حسن‌نیا با اشاره به مکتب ماندگار و ارزشمند سپهبد سلیمانی و یار همیشه همراه‎شان ابومهدی المهندس، افزود: عشق و علاقه سردار دل‌ها حاج قاسم به اهل بیت غیرقابل وصف بود، این انسان وارسته به حضرت زهرا(س) ارادت ویژه داشت و در هر عملیات به آن حضرت توسل می‌کرد حتی بیت‌الزهرا در کرمان را برای عزداری اهل بیت اقامه کرد.

وی تصریح کرد: همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها در این انسان آسمانی گردهم آمده بود، در مدیریت، اخلاق، ایثار، شجاعت، وفاداری، انقلابی‌گری، ولایتمداری و از خودگذشتگی کم‌نظیر بود و همانند همه شهدا با دو بال شهادت و ولایت پرواز داشت.

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز و وراسته الگوی همه اقشار مردم و جوانان در عصر کنونی بود، یادآور شد: این شخصیت مطیع محض ولایت بود و از همه می‌خواست که دعا کنند تا به بهترین آرزویش یعنی شهادت برسد.

حسن‌نیا با اعلام اینکه اوج ادب، متانت، خضوع، خشوع، شخصیت و ابهت را می‌توان در حاج قاسم به روشنی مشاهده کرد، ادامه داد: حرف‌های او خدایی بود و به راحتی در دل‌ها و جان‌ها نفوذ می‎کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیری امروزه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم را داشت باید به او احسنت گفت، ادامه داد: ایشان با توکل بر خداوند، توسل به اهل بیت و تفکر در مسیر ولایت دست به کارها و اقدامات بزرگ می‌زد و در همه امور با رهبر انقلاب اسلامی مشورت داشت.

این فرمانده دفاع مقدس، با اعلام اینکه شهدا شفیع هستند زیرا آنها و خانواده‌های‌شان به همه مردم خدمت کردند، بیان کرد: شهادت حاج قاسم همانند شهادت شهدای کربلا بود و در آخر بدون سر، بی‌دست و بی‌پیکر عاقبت به خیر شد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه بعد از تشییع پیکر امام امت، هیچ تشییع جنازه‌ای همانند تشییع پیکر سردار سلیمانی پرشور و بی‌نظیر نبود، افزود: حاج قاسم برای ملت ایران نبود، بلکه برای جهان اسلام و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا بود.

وی با اعلام اینکه همه حرکات، رفتار و سکنات حاج قاسم سلیمانی تاریخی و ماندگار بوده است، بیان کرد: شهادت در راه خداوند نصیب هر فردی نمی‌شود و خداوند خود شهدا را انتخاب و گلچین می‌کند.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه باید برای شهدا راهواره و جشنواره بگیرند زیرا شهدا نیازمند یادواره نیستند، خاطرنشان کرد: امروزه شهدا زنده‌تر از من و شما هستند البته باید بدانیم زندگی، حیات، امنیت، اقتدار، آسایش و نفس کشیدن ما به برکت خون پاک شهدا است.

وی با اعلام اینکه همیشه شرمنده شهدا هستیم، گفت: شهدا در بهترین روزهای عمر خود، در بهترین زمان زندگی و شکفتن با خداوند دست به معامله جان زدند و امروزه امنیت، اقتدار، عزت و صلابت ما در ایران اسلامی به برکت خون شهدا است.

امام جمعه آمل هم در این مراسم اظهار کرد: سردار سلیمانی اسوه بزرگ شجاعت، درایت، مدیریت، ولایتمداری، اقتدار و ابهت است و نه تنها ما ایرانی‌ها بلکه جهان اسلام به وجودش افتخار می‌کرد.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود: نه تنها قبل شهادت، بلکه بعد شهادت نیز سردار حاج قاسم سلیمانی در دل‌ها رخنه کرده، به خانه‌ها نفوذ کرده و همه در غم از دست دادنش زانوی غم بغل کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک مکتب و اندیشه است و یک نمونه مثال‌زدنی خواهند بود.

مرتضوی گفت: شهدای مدافع حرم همیشه در کارها و رفتار از سردار سلیمانی درس می‌گرفتند و در صحبت‌های خود سردار سلیمانی را بر لب داشتند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.