با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان به عنوان امام جمعه شهر آمل معرفی شد

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان ظهر امروز با حکم رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع نمازگزاران و مسؤولان به عنوان امام جمعه شهر آمل معرفی شد.

همزمان با شورای اداری این شهرستان ظهر امروز آئین تکریم و معارفه امام جمعه این شهر با معرفی حجت‌‎الاسلام ابراهیم یعقوبیان به عنوان امام جمعه جدید و تکریم از تلاش ۷۵ ماهه حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی به عنوان امام جمعه سابق، برگزار شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: جایگاه نماز جمعه بسیار مهم و ارزشمند است و باید از تریبون نماز جمعه برای حل مشکلات مردم و بصیرت‌افزایی بهره برد.

رضا حاجی‌پور افزود: شهرستان آمل علمای بزرگی دارد که در طول تاریخ منشأ خیر و برکات بودند و هم‌اکنون اساتید بزرگی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه از این شهرستان بوده و بدون هیچ نام و نشان در حال فعالیت و نقش‌آفرینی هستند.

وی بیان کرد: جایگاه امام جمعه در شهرها برای دشمنان بسیار خطرناک است، ائمه جمعه با آگاه‌سازی و روشنگری در پی برملا کردن توطئه‌های دشمنان هستند و حس امید را در بین مردم تقویت می‌کنند.

وی گفت: وظیفه داریم در کنار ائمه جمعه و در راستای منویات امام و رهبری گام برداریم زیرا هر زمان از ولایت فاصله گرفتیم مشکلات چندین برابر شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفش برجسته امام راحل در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و رهبر معظم در جریان فتنه برای خنثی کردن نقشه‌های استکبارگران، گفت: ائمه جمعه در شهرها جایگاه والایی دارند و باید با نگاه کارآمد برای جامعه مفید و کارساز باشند.

لزوم وجود نگاه غیرتمندارانه در دستگاه‌های دولتی

فرماندار ویژه آمل در این مراسم، با اشاره به سابقه تاریخی، دینی و مذهبی این شهرستان، اظهار کرد: آمل شهر هزار سنگر و مهد پرورش و تربیت عالمان بزرگ جهان اسلام است.

سید عباس حسینی، افزود: این شهرستان با حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ با تقدیم بیش از ۴۰ شهید در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام امت برای همیشه تاریخ ماندگار و جاوید شد.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت بسزای جایگاه نماز جمعه، تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های مهم ما در آمل نگاه غیرتمندانه است که رهبر انقلاب در توصیف این ویژگی از سردار حاج قاسم سلیمانی نام می‌برند.

فرماندار آمل با اعلام لزوم وجود نگاه غیرتمندارانه در دستگاههای دولتی، گفت: خدمت به مردم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی در تعریف نگاه غیرتمندارانه آمده است.

حسینی ادامه داد: نگاه دیگرمان در شهرستان، نگاه تکلیف‌مدارانه است که به عنوان استراتژی تعریف شد، مردمی‌سازی و محوریت مردم از سیاست‎های اصلی دولت است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم شهرستان آمل در اجرای پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت در مازندران، گفت: تعداد ۱۰۹ پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.