با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خارج کردن کلیه‌های پلی‌کیستیک با وزن ۱۲ کیلوگرم در بیمارستان شهید بهشتی بابل

جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی و فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن کلیه‌های پلی کیستیک با وزن ۱۲ کیلوگرم در این بیمارستان خبرداد.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی بابل، اباذر اکبرزاده‌پاشا، از خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن ۱۲ کیلوگرم در این بیمارستان خبر داد.

وی افزود: بیمار فردی ۳۹ ساله دیالیزی با درد شکمی و افزایش فشار خون و کم‌خونی شدید به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کرده که پس از بررسی و معاینات و انجام سی‌تی‌اسکن، کاندید جراحی قرار گرفت.

جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی و فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: در این عمل جراحی به‌دلیل بیماری پلی‌کیستیک هر دو کلیه بیمار که بسیار بزرگ و به وزن تقریبی ۱۲ کیلوگرم بود از بدن خارج شد.

اکبرزاده‌پاشا با بیان اینکه وزن طبیعی دو کلیه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم است، تصریح کرد: این بیماری شامل رشد کیست‌های غیرسرطانی درون کلیه می‌شود که با گذشت زمان، آنها بزرگ شده و به‌طور قابل توجهی افت عملکرد کلیه را در پی دارند که اگرچه سرطانی نیستند، اما می‌توانند با مایع پر شده و به اندازه‌ای رشد کنند که کلیه‌ها دیگر قادر به ارائه عملکرد مورد انتظار خود نباشند.

وی گفت: وجود خون در ادرار که ممکن است گاهی اوقات مشاهده شود وجود پروتئین در ادرار، درد کمر، سنگ کلیه، درد یا تورم شکم، فشار خون بالا، عفونت تکرار شونده کلیه از علائم و نشانه‌های اولیه‌ی ابتلا به بیماری کلیه پلی‌کیستیک است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.