با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

«خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی شد

کاظم خاوازی با 196 رأی موافق نمایندگان مجلس، وزیر جهاد کشاورزی شد.

منتشر شده

در

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (20 فروردین ماه 99) پارلمان برنامه‌های پیشنهادی کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاوزی را بررسی کردند.

وکلای ملت نهایتا با استماع نظرات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، نهایتا با 196 رأی موافق و 15 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه، به خاوازی برای تصدی وزیر جهاد کشاورزی اعتماد کردند.

در نشست امروز مجموعا 5 نماینده به عنوان موافق و مخالف برنامه های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی، هر کدام به مدت 15 دقیقه به ایراد سخن پرداختند. 

همچنین خاوازی نیز به مدت 15 دقیقه برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرد؛ البته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که به نمایندگی از طرف رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حضور یافت، نیز در برای دقایقی به دفاع از وزیر پیشنهادی دولت پرداخت.

گفتنی است خاوازی چهارمین وزیر جهاد کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران است.

در این نشست خاوازی در دفاع از برنامه‌های خود، با تاکید بر اینکه تامین غذای کافی و جهش تولید در بخش کشاورزی باید در قالب زنجیره های عرضه صورت گیرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم ناپایداری و نوسانات قیمت و مقدار تولید محصولات کشاورزی و میزان ضایعات و تفاوت قیمت در بازار مصرف و مبادی تولیدی را به حداقل برسانیم و همچنین از کیفیت محصولات تولیدی برای عرضه به بازارهای جهانی مطمئن باشیم چاره ای جز این نداریم که رویکرد مدیریت کلان بخش کشاورزی را از توجه صرف فقط به یک حلقه از زنجیره یعنی تولید به رویکرد عرضه‌محور تغییر دهیم.

وی افزود: در این رویکرد تمام حلقه‌های زنجیره با هدف خلق ارزش مورد توجه قرار می‌گیرد و نقش دولت ها هماهنگی بهتر اجزا و تسهیل بهتر جریان مواد، اطلاعات و منابع، متناسب با اولویت‌های کشور است.

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه منظورم از دولت کل بدنه اجرای کشور است، تصریح کرد: این طبعا نیازمند تعامل جدی وزارت جهاد کشاورزی با سایر وزارتخانه ها، دستگاه‌های دولتی بخش خصوصی و بویژه تشکل‌های مرتبط با بهره برداران است.

خاوازی افزود: در این رویکرد عملاً درآمد کشاورزان افزایش خواهد یافت چراکه سود به صورت عادلانه بین اجزای مختلف زنجیره تامین نهاده تولید و فرآوری گرفته تا بسته بندی،ذخیره حمل و نقل توزیع و فروش تقسیم خواهد شد؛ به نحوی که سهم تولید کننده در فروش کالا از متوسطه ۳۰درصد کنونی به حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی اینجانب توسعه زنجیره ها است گفت: برای آن حمایت وزارت جهاد کشاورزی رابطه توسعه کشاورزی قراردادی، خدمات کسب و کار کشاورزی و توسعه مشارکت عمومی – خصوصی معطوف خواهم کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.