با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دفترچه‌های بیمه سلامت در مازندران حذف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک دفترچه‌های کاغذی بیمه روستایی مازندران از ابتدای خردادماه چاپ نمی‌شود.

منتشر شده

در

رسول  ظفرمند در جمع خبرنگاران استان مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده در بیمه سلامت برای اجرای طرح دولت الکترونیک، اظهار کرد: بیمه سلامت جز سازمان‌های بوده که طرح دولت الکترونیک را به صورت مناسب عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح استحقاق سنجی در مراکز درمانی توسط بیمه سلامت،گفت: این طرح از سه سال گذشته در مراکز درمانی آغازه شده و بازخوردهای مناسبی دریافت کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه اجرای طرح دولت الکترونیک برای بیماران سرپایی در مراکز درمانی خصوصی انجام شده است، گفت: طرح نخسه نویسی الکترونیکی از دو سال قبل در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از دو سال قبل آغاز شده و سال گذشته در مراکز خصوصی استان مزانردان تداوم پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی را در سایر مراکز تخصصی استان مازندران هم ادامه پیدا کرده است و با اجرای این طرح برنامه ریزی برای حذف کامل دفترچه‌های کاغذی آغاز شده است.

ظرفمند با اعلام اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه دفترچه‌های صندوق بیمه سلامت چاپ نشده است، گفت: حذف دفترچه‌های روستایی از ابتدای خرداد برنامه ریزی شده و برنامه‌ریزی کردیم که ابتدای تیرماه دفترچه‌های کارمندی بیمه سلامت را چاپ نکنیم.

وی اضافه کرد: همه مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت با دریافت کد ملی خدمات تعریف شده را به متقاضیان پرداخت می‌کنند، اما برای جلوگیری از بروز مشکلات برای برخی از مراکزی که ممکن است توجیه نباشند سازمان بیمه سلامت سربرگ‌های تک برگی را به عنوان معرفی نامه چاپ کرده که در صورت لزوم افراد این سربرگ‌ها را می‌توانند از دفاتر پیشخوان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت با اعلام اینکه ماهیانه ۷۰ هزار برگ دفترچه بیمه سلامت در استان مازندران با هزینه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی کاغذ سال گذشته چاپ می‌شد، افزود: سه هزار تومان از این هزینه توسط افراد و مابقی توسط سازمان پرداخت می‌شد که با اجرای طرح دولت الکترونیک پرداخت این هزینه از دوش سازمان برداشته شده است.

وی با اعلام اینکه در پرداخت بدهی به بخش خصوصی به روز هستیم، گفت: در مراکز درمانی دولتی بدهی ما تنها با دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود که با اجرای کامل دولت الکترونیک برنامه ریزی می‌کنیم که در این حوزه هم پرداختی‌های ما به روز باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح دولت الکترونیک در نسخه نویسی برای پزشکان خانواده، گفت: این طرح به صورت آزمایشی انجام شده و بازخوردها مناسب بوده است که اجرای کامل آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.