با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دوره نهفتگی ویروس کرونا بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دوره نهفتگی ویروس کرونا بالا است و مبتلایان طی دو هفته هیچ علائمی از بیماری ندارند.

منتشر شده

در

سید عباس موسوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروس نوپدید و نوظهور است، اظهار داشت: نباید نگرانی و استرس را در جامعه دامن زد زیرا این ویروس دارای مرگ ومیر بالا و خطرناک محسوب نمی‌شود اما قدرت انتقال این ویروس بالا و خطرناک است.

وی افزود: یکی از مسائلی که سبب شد ویروس کرونا در بیشتر مناطق مختلف دنیا گسترش یابد به دلیل دوره نهفتگی ویروس است و مبتلایان طی دو هفته هیچ علائم و نشانه‌ای ندارند.

موسوی با بیان اینکه گستره ویروس در دنیا بالا است، اظهار داشت: تب‌های ویروس کرونا معمولاً زیر ۴۰ درجه است و چندان بالا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره تشخیص نوع ویروس سخت و دشوار است، افزود: با قدرت انتقالی که ویروس کرونا دارد، پیشگیری از آن نیازمند توجه است.

موسوی با عنوان اینکه هرچند ویروس کرونا یک مشکل بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود، گفت: کلید اساسی رفع آن در حوزه فرهنگی اجتماعی قرار دارد و باید این بیماری را جدی گیریم.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش یابد زیرا هرچه تعداد مبتلایان انبوه شود، تبعات نگران کننده‌ای ایجاد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: آمار مرگ و میر ویروس کرونا یک تا دو درصد است ولی این آمار در کشور حدود ۲۵ درصد شده و در مازندران یک مسافر در بیمارستان تنکابن فوت شده است.

وی با اشاره به تعطیلی اعمال شده از مسافران خواست تا از سفرهای غیرضرور به استان خودداری کنند و گفت: ماندن در منزل بهترین شیوه برای کاهش انتقال ویروس است.

موسوی با اشاره به آغاز گرفتن تست کرونا با ایجاد گیت هایی در مبادی ورودی استان مازندران از مسافران خواست تا از سفرهای غیرضروری به استان پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه شش بیمارستان در سطح استان برای خدمات دهی به مبتلایان به کرونا تجهیز شده است، گفت: تاکنون ابتلای سه نفر در استان به این بیماری مثبت بوده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.