با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دولت با جدیت پیگیر آزادی استاد بازداشتی ایرانی در آمریکا است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: یک محقق عالی‌رتبه ایرانی به‌ناحق و صرفا برای قلدری و زورگویی در آمریکا بازداشت شده و وزارت امور خارجه و حافظ منافع ایران در کشور آمریکا به صورت جدی پیگیر آزادی وی هستند.

منتشر شده

در

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل درباره آخرین وضعیت پیگیری آزادی استاد ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا را تشریح کرد و گفت: وزارت امور خارجه و حافظ منافع ایران در کشور آمریکا به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه این استاد دانشگاه به‌ناحق بازداشت شده‌اند و آمریکا زورگوی می‌کند و دادگاه‌های آمریکا، دادگاه‌های منطقی نیستند.

سالارآملی تصریح کرد: اما از نظر گرفتن وکیل و پیگیری‌های روزانه دانشگاه تربیت مدرس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه مطمئن باشید که حداکثر تلاش را برای آزادی ایشان می‌کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم و امیدواریم این استاد از چنگال زورگویان آمریکایی بیرون بیاید 

وی گفت: وی یک محقق عالی‌رتبه ایرانی هستند که به‌ناحق صرفا برای قلدری و زورگویی بازداشت شده است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل درباره اتهام این استاد، گفت: هنوز دادگاهی نشده‌ اند اما مواردی از اتهام را مطرح کرده‌اند که پیش از این اعلام شده است.

*بازداشتی استادی که ویزای رسمی برای فرصت مطالعاتی داشت

به گزارش فارس، مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس برای فرصت مطالعاتی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم آمریکا بود و قرار بود حدود ۶ ماه در یک دانشگاه تحقیقات مشترک داشته باشد که در بدو ورود در فرودگاه دستگیر شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.