با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رسانه بسیجی جامعه را براساس باورهای دینی، ایرانی و اسلامی شکل دهد

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: بسیج رسانه و رسانه بسیجی باید جامعه را براساس باورهای دینی، ایرانی و اسلامی شکل دهد.

منتشر شده

در

آمل- قربانعلی مسافر/ سردار علیجان میرشکار در نشست تخصصی خبرنگاران، فعالان رسانه و شبکه‌های مجازی با موضوع نقش مشترک رسانه و بسیج در شکل‌گیری افکار عمومی، اظهار کرد: امروزه رسانه نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه‌های بسیجی در بیان اهداف و عملکرد بسیار بزرگ و پر دغدغه است، افزود: هر فرد که گوشی موبایل به دست دارد دارای یک رسانه است و می‌تواند نه تنها آمار و اطلاعات شهر و کشور خود را دریابد بلکه می‌تواند فراقاره‌ای عمل کند و با جستجوی مطالب دست به کشف آنها بزند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به نقش بسیج رسانه و فعالیت آنها در بکارگیری افکار عمومی، تصریح کرد: فلسفه بسیج در ایام دفاع مقدس شکل نگرفت بلکه ایجاد بسیج مستضعفین به سال‌ها قبل آن بازمی‌گردد.

میرشکار با اعلام اینکه برخی می‌خواهند عنوان کنند که فلسفه بسیج با اتمام دفاع مقدس پایان یافته است، بیان کرد: بسیج 23 روز بعد تسخیر لانه جاسوسی و 10 ماه قبل جنگ تحمیلی ایجاد شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن به فاز استکبارستیزی امام امت دستور داد تا بسیج مستضعفین شکل بگیرد.

وی حفظ انقلاب اسلامی را از انقلاب‌کردن سخت‌تر دانست و یادآور شد: بسیج امروزه در هر صحنه‌ای که استکبار می‌خواست مقابل مردم بایستد ایستادگی می‌کند، البته امروزه بسیج مقابل همه فتنه‌های مقابل مردم ایستادگی کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس متذکر شد: 10 ماه بعد از 27 تیر سال 1367 و پذیرفتن قطع‌نامه 598، امام امت جنگ سخت را به جنگ نرم تبدیل کرده و دستور تشکیل بسیج طلاب و بسیج دانش‌آموزی را اعلام کرد.

میرشکار با اشاره به اینکه رسانه‌های بسیجی باید همیشه مسلح و در صحنه باشند، گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کردند که محاصره فرهنگی استکبار را جوانان باید بشکنند هرچند امروزه در محاصره فرهنگی استکبار هستیم و باید آن را بشکنیم.

وی با اعلام اینکه باید با هدف احیای تمدن از دست رفته اسلامی در قالب گام دوم بیانات رهبر انقلاب حرکت کنیم، ادامه داد: زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه نقش رسانه می‌تواند توطئه‌های استکبار را پاک کرده و گفتمان نوین اسلامی را به دنیا معرفی کند، یادآور شد: اسلام، اهل بیت و بزرگان دینی در رابطه با حقوق بشر، حقوق طبیعت، حیوانات و بخش‌های مختلف حرف‌های فراوان برای گفتن دارد ولی دنیای غرب با همه اهداف شوم شعار حرکت در مسیر حقوق بشر را دارد.

میرشکار با بیان اینکه بسیج رسانه و رسانه بسیجی باید جامعه را براساس باورهای دینی، ایرانی و اسلامی شکل دهند، تصریح کرد: هزاره سوم، هزاره دانایی است و آن ملتی که داناتر است پیشروتر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بسیج در ایام دفاع مقدس شب و روز نمی‌شناخت و امروز مسؤول بسیجی هم نباید در راه خدمت به مردم شب و روز بشناسد، بیان کرد: رسانه جامعه اسلامی باید با معیار حق‌طلبی و حق‌گویی جامعه را بسازد.

میرشکار با اشاره به افزایش غیرمنتظره قیمت بنزین و عدم مدیریت مسؤولان، خاطرنشان کرد: این افزایش با ایرادهای فراوان روبرو است، یکی از مهمترین ایراد در زمان اعلام آن بود، نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین در شب میلاد رسول اکرم (ص) در حالی که بسیاری از مسؤولان بلند پایه جامعه اسلامی در ایران بودند بسیار زشت و زننده بود.

وی با اعلام نادیده گرفتن افکار عمومی و نامحرم دیدن گرفتن مردم در این طرح، گفت: همین دولت ابتدای کار خود کارت سوخت را حذف کرد ولی به یکباره کارت سوخت را به میدان آورد و یک حرکت را کارشناسی دانست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.