با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سالانه ۷ میلیون تن محصول کشاورزی از مازندران به خارج صادر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سالانه ۷ میلیون تن انواع تولیدات محصولات کشاورزی از مازندران به خارج صادر می‌شود.

منتشر شده

در

عبدالله مهاجر اظهار داشت: مازندران با تولید سالانه  7 میلیون تن انواع تولیدات محصولات کشاورزی، از ظرفیت های مهم صادرات در کشور است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت کشاورزی و تولیدات محصولاتی مانند زراعی،باغی و دامی تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان صادرات را  به 3هزار دلار برسانیم که
قطعا با تلاش بخش خصوصی و کمک دولت این امر محقق می شود.

وی تصریح کرد: مازندران جزء استان های پیشرو در حوزه صادرات به شمار می رود و ظرفیت مازندران  نیز در زمینه صادرات بیش از وضعیت موجود است که باید بسترهای لازم در این حوزه فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از امتیازات توسعه در کشورهای دیگر کشاورزی است اما متاسفانه کشاورزان ما دارای مشکلات فراوانی هستند که نیازمند توجه و مساعدت است.

مهاجر افزود: مشکلات زیادی پیش روی صادرکنندگان وجود دارد اما صندوق ضمانت از شاخص ترین این مشکلات است.

وی با بیان اینکه صادرات نیاز به بستر سازی مناسب دارد تصریح کرد: اگر تولید رونق پیدا کند به زعم آن صادرات و اشتغال نیز حرکتی رو به رشد خواهد داشت.

مهاجر تصریح کرد: چنانچه این صندوق در حمایت از صادر کنندگان و پوشش بیمه ای گام های موثر بردارد بطور حتم در حوزه صادرات نیز ارتقاء خواهیم یافت.

وی گفت: امکانات اتاق بازرگانی در اختیار صندوق ضمانت توسعه صادرات قرار می گیرد ضمن اینکه برای توسعه صادرات نیاز به هماهنگی و همکاری صندوق ضمانت داریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.